Iranian Agriculture News Agency

مهندس فتحی:

جنگ ما با دشمن متجاوز و غاصب، افتخارآمیز و دفاعی جانانه بود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: جنگ ما با دشمن متجاوز و غاصب، جنگی افتخارآمیز و و دفاعی جانانه بود.

جنگ ما با دشمن متجاوز و غاصب، افتخارآمیز و دفاعی جانانه بود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان و مسئولین کشوری و لشگری در محل سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: با حمله دشمن متجاوز به مرزهای میهن اسلامی، دفاع جانانه و بی نظیری در برابر متجاوزان بعثی شکل گرفت که در این دفاع ، رزمندگان اسلام و لشگریان مخلص خدا با جانفشانی و ایثارگری های خود نیروهای متجاوز را زمین گیر و عاجز نمودند.

وی ادامه داد: سنگرسازان بی سنگر در یک نهاد نوپای مردمی که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) یک سال قبل از شروع جنگ تحمیلی تاسیس شده بود، پس از ارائه خدمات شایسته و ارزشمند در توسعه کالبدی روستاها و مناطق محروم بعد از آغاز جنگ با حضور خود در جبهه های جنگ و جهاد و پشتیبانی فنی مهندسی و رزمی رزمندگان اسلام، افتخارات بزرگی در دفاع مقدس نیز آفریدند.

مهندس فتحی اظهار نمود: نهاد مقدس جهادسازندگی چون از بطن جامعه و نیروهای مردمی تشکیل شده بود، توانست با جلب مشارکت عمومی از بدو تاسیس خود در کمترین محدوده زمانی تا شروع جنگ، خدمات ارزنده و بی نظیری در ابعاد مختلف از جمله خدمات بهداشتی، خدمات زیرساختی، مدرسه سازی، جاده روستائی، انتقال آب و برق به مناطق روستائی انجام دهد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و آسیب شناسی 40 سال اول انقلاب توسط مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بطور ریزبینانه و نکته سنج، چهل سال اول انقلاب اسلامی را آسیب شناسی کرده و در پایان تنها راه حل و فصل مسائل و مشکلات کشور و تحقق اهداف نظام اسلامی را مدیریت جهادی عنوان و پیشنهاد فرموده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بعد از ادغام سازمان جهادسازندگی و سازمان کشاورزی سابق، ماموریت جدیدی با توجه به وضعیت پیش آمده در حوزه اقتصادی کشور به سازمان جهادکشاورزی محول شد تا در حوزه اقتصاد و تامین امنیت غذایی ایفاء نقش نماید.

وی ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی مامور شد تا با همان حرکت و مدیریت جهادی در حوزه تولید محصولات کشاورزی نقش آفرینی کرده، نیاز روز و مایحتاج غذایی جامعه را تامین کند.

مهندس فتحی مکان یابی و توسعه کشت دانه روغنی کلزا را در راستای تامین روغن مورد نیاز کشور و تهیه کنجاله کلزا و جایگزین کردن آن به جای کنجاله سویا دانست و گفت: با توجه به اینکه صنعت مرغداری کشور وابسته به نهاده های دامی است و 90 درصد این نهاده ها از خارج وارد کشور می شوند، تامین و تهیه آن جزو اولویت های کاری سازمان جهادکشاورزی استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری نظام می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با تاکید مجدد بر اهمیت تامین امنیت غذایی و نقش بسزای آن در استقلال کشور، تصریح نمود: نقش و ماموریت جدید جهادگران و سازمان جهادکشاورزی استان در شرایط فعلی حاکم بر جامعه، تامین مایحتاج غذایی آحاد مردم است، تامین امنیت غذایی به معنی تحقق امنیت ملی می باشد و اهمیت آن کمتر از امنیت دفاعی نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید