Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس فراموش نشدنی است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه متاسفانه از نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس غفلت شده و آنان به حاشیه رفته اند، گفت: نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس فراموش نشدنی است.

نقش سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس فراموش نشدنی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، آیت الله علی خاتمی روز یکشنبه در گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر  آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و مسئولین کشوری و لشگری در محل سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود اظهار کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگ برای ما یک گنج بود و خیلی از توانایی ها و ارزش‌های ما در جنگ نمود یافت.

وی با اشاره به مجاهدت‌های شهیدان کسایی و پورشریفی، از شهدای جهاد سازندگی، در جنگ تحمیلی گفت: فکر و اندیشه و مجاهدت بهروز پورشریفی‌ها و حاج حسن کسایی‌ها را تاریخ فراموش نخواهد کرد.

امام جمعه زنجان از شهدای جهادسازندگی به عنوان شهدای مظلوم یاد کرد و افزود: این شهیدان بدون اسلحه خط شکن بودند و سینه دشمن را می شکافتند.

وی پیروزی در جنگ را مرهون تمام افراد حاضر در جبهه ها دانست و گفت: نباید فکر کنیم که فقط رزمندگان در جبهه بودند، بلکه حتی نقش رانندگان کامیون ها و دستگاه های سنگین که مخلصانه پشت سنگر در ماشین شان شب و روز در جبهه ها تلاش می کردند، را نباید از یاد برد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تاریخ هیچگاه رشادت ها و جان فشانی های رزمندگان اسلام را در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی فراموش نخواهد کرد .

وی افزود: حماسه هشت سال دفاع مقدس میراث گرانبهایی است که همه وظیفه دارند ابعاد آن را برای نسل جوان جامعه و آینده سازان کشور منتقل کنند و دستاوردهای آن نیز برای همگان تبیین شود.

وی نقش جهادگران هشت سال دفاع مقدس را در کنار دیگر رزمندگان بی بدیل خواند و ادامه داد: سنگر سازان بی سنگری که برای ساخت سنگر رزمندگان از جان خود می گذشتند درس مقاومت و ایثار را برای همه آموختند و معارف این جنگ نابرابر با صدها جلد کتاب قابل بیان نیست .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این گردهمایی گفت: مایه افتخار و مباهات است که رزمندگان و جهادگران این استان منشاء پیروزیها و اثرات زیادی در عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس بودند و امروز هم برای تامین امنیت غذایی همچنان در دفاع از ایران اسلامی تلاش می کنند.

مهندس اکبر فتحی با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی استان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 121 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است، افزود: در هشت سال دفاع مقدس 810 نفر جهادگر استان به افتخار جانبازی نائل آمده و 54 نفر نیز به عنوان آزاده سرافراز در تاریخ پر افتخار هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند.

مراسم بزرگداشت سنگرسازان بی‌سنگر امروز با حضور جهادگران ، ایثارگران ، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در سالن همایش های سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم ضمن اشعار خوانی استاد سید مسعود نقیب ، مداحی مداح اهل بیت عصمت و طهارت حاج صمد قلی‌زاده و خاطره گوئی جهادگر دوران دفاع مقدس آقای حاج میراحمد مصطفائی ، از تعدادی از پیشکسوتان و سنگرسازان بی سنگر تجلیل بعمل آمد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید