Iranian Agriculture News Agency

مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هر تغییری باید در عقبه خود منشاء تحولات و دگرگونی های بارزی باشد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس اکبر فتحی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی که دکتر مصطفی آقائی سربرزه مشاور معاون وزیر و مدیر کل دفتر نظارت و ارزشیابی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی نیز حضور داشت ضمن بیان این مطلب افزود: بعد از تغییر در مدیریت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، انتظار بر این است که یک سری تغییرات در سیاست ها و برنامه های مرکز تحقیقات استان در راستای شعار سال یعنی رونق تولید در بخش کشاورزی بوجود آید.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه دکتر حسن منیری فر که در طول تصدی ریاست مرکز در راستای تحقق سیاست های بخش کشاورزی استان انجام داده اند، گفت: هر سازمانی براساس سیاست های کاری خود تغییراتی را در بدنه خود ایجاد می کند، با توجه به اینکه احکام روسای مراکز دو ساله تعریف شده اند تغییر مدیریتی در راستای عمل به این رویه طبیعی است.

مهندس فتحی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات خوب انجام شده در راستای نظام نوین ترویج کشاورزی در طول مدیریت دکتر منیری فر درمرکز تحقیقات استان، اظهار کرد: در سالهای اخیر با مدیریت و کارآمدی ایشان، فاصله موجود بین تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا به مراتب کمتر شده است، این امر یکی از کارهای بسیار مثبت در این مرکز می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، تاکید نمود: پژوهش و تحقیقاتی که در مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی صورت می گیرد باید براساس نیاز اجرا و نیاز بهره برداران بوده و تقاضا محور باشد، در مرکز تحقیقات نیز سعی بر این بوده که این روش عملیاتی گردد.

وی با اشاره به این موضوع که در مدیریت تازه نیز این رویه باید ادامه یابد، گفت: بعد از ابلاغ نظام نوین ترویج، نقشی که محققین بخش کشاورزی در این زمینه ایفاء نموده اند بی بدیل است.

مهندس فتحی با بیان اینکه وضعیت بازار محصولات کشاورزی ایجاب می کند که در این حوزه نیز تحقیقات و ارزیابی اقتصادی انجام گیرد، ادامه داد: باید ظرفیت های اقتصادی برای این واحدها تعریف شود، انجام این وظیفه بر عهده محققین مرکز تحقیقات می باشد و حل و فصل مسائل و مشکلات موجود در این زمینه برای همیشه الزامیست.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: ورود محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در حوزه اقتصاد و تنظیم بازار محصولات کشاورزی الزامی است.

وی با خاطرنشان ساختن این موضوع که صنعت مرغداری بیش از 80 درصد تابع نهاده های دامی است که بخش عمده ای از این نهاده ها وارداتی بوده و از خارج تامین می شوند، تصریح نمود: تعیین نهاده های جایگزین به ازاء نهاده های وارداتی از اولویت های مهم مرکز تحقیقات استان می باشد.

گفتنی است در این مراسم مهندس فتحی با قدردانی از زحمات دکتر حسن منیری فر در زمان تصدی مدیریت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، برای دکتر احمد بایبوردی سرپرست جدید این مرکز در انجام امورات محوله آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون نمود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید