Iranian Agriculture News Agency

پیام رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی:

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی همزمان با رهسپار شدن دهمین کاروان پیاده روی اربعین از تبریز به سمت مرز ایران و عراق با ارسال پیامی خطاب به مسئول محترم کاروان پیاده روی زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تاکید نمود: پیاده‌روی اربعین در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) بوده و فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان به حساب می آید.

پیاده‌روی اربعین فرصتی برای معرفی تشیع و نهضت حسینی به جهانیان است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در این پیام خطاب به مسئول کاروان پیاده روی زیارت اربعین آورده است:

« وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمیعًا وَ لا تَفَرَّقُوا»

آن زمان که صدای یا حسین (ع) از حلقوم بریده شهدا برخاست، قلب انسانهای بیدار به تپش افتاد که گویی ندای « هل من ناصر ینصرنی » حسین زمانه را شنیده باشند. اما دیر زمانی است که شهدا در قهقهه مستانه شان سرود وصل خواندند « و عند ربهم یرزقون » شدند. حال که شهدا سفره میهمانی آسمانی خود را در اربعین حسینی گسترانیده اند، دست توسلی بزنیم که یادشان کمتر از خود شهادت نیست و بدانیم که قدم رنجه کاروان پیاده روی اربعین در مهمانی لاله ها دور از چشمان عزیز زهراء (س) نخواهد بود.

تاریخ را با بزنگاه‌ های سرنوشت‌ساز آن می‌شناسند عاشورای سال 61 هجری، یکی از آن بزنگاه‌ها است که مسیر تاریخ و سرنوشت جامعه مسلمین را تغییر داد. خون سیدالشهداء(ع)، حیاتی دوباره به کالبد امت اسلامی بخشید. انقلاب اسلامی ایران  هم یکی از آن بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز است که کل حوادث و رخدادهای چهار دهه‌ اخیر را تحت تأثیر خود قرار داده است.

پیاده‌روی اربعین هم یکی دیگر از آن بزنگاه ‌های تاریخ در عصر و سال‌های اخیر است. که آن را بزرگ‌ترین گردهمایی عالم به حساب آورده­اند؛ اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه در دنیاست که شمار زائران آن با بیش از 20 میلیون نفر خیلی فراتر از همه تجمعات شناخته شده دیگر در دنیا می باشد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری (حفظکم­الله) « این حرکت، حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است؛ هم عشق و محبّت... ترکیبی است از عقل و عاطفه، ترکیبی است از ایمان و عشق» .

اربعین حسینی را بایستی بزرگترین حرکت تاثیرگذار و قدرت معنوی و نرم جهان اسلام علیه استکبار دانست و در این راستا پیاده روی عظیم اربعین حسینی، همبستگی ملت ها زیر پرچم امام حسین(ع) را به نمایش می گذارد چه اینکه بزرگ‌ترین مشکل جهان اسلام، عدم وجود وحدت بین مذاهب و فرق اسلامی است و دشمن نیز دقیقاً از همین موضوع برای ضربه زدن به پیکره‌ جهان اسلام استفاده می‌کند. حال، پیاده‌روی اربعین یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند عامل وحدت بین مسلمین شود و آنچه امروز در درجه‌ اوّلِ اولویت برای دنیای اسلام قرار دارد، وحدت است که می تواند در پیاده روی اربعین حسینی محقق گردد.

بایستی بگوییم که در کنار شکوه حضور معنوی زائران از سراسر دنیا و کل کشور، برنامه پیاده روی اربعین از استان آذربایجان شرقی که از روز عاشورا آغاز می شود جلوه خاصی به جاده های منتهی به کربلا و نجف می دهد که در این میان خدمات ارزنده و ارزشمند موکب های اعزامی از آذربایجان شرقی قابل تقدیر است.

پیاده‌روی اربعین در راستای اشاعه فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) بوده و فرصتی برای معرفی تشیّع و نهضت حسینی به جهانیان به حساب می آید.

 

برادر گرامی سردار آزاده و سرافراز سپاه اسلام جناب آقای احمد تیزچنگ

مسئول محترم کاروان پیاده روی زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

      مایه مباهات است که اینجانب به نمایندگی از طرف جهادگران و یادگاران سنگرسازان بی سنگر هشت سال دفاع مقدس، ضمن عرض خدا قوت و نثار درود به همه دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دهمین کاروان پیاده روی اربعین که به نام دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) مزین شده است از همه کسانی که به این سفر معنوی مشرف شده­اند می­خواهیم ما را در دعای خیرشان شریک نمایند و بی شک اربعین حسینی خون تازه‌ای برای مبارزه با مستکبران عالم در رگهای پیکره اسلام وارد می‌کند و اعتقاد ما این است که سیل خروشان اربعین حسینی بنیان­های ظلم و جور را بَر می‌کَند و ما از این جایگاه،  همه مظلومان، مستضعفین و تازیانه‌ خورده‌های عالم را به پیوستن به صف عظیم اربعین تحت بیرق سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی علیه السلام دعوت می‌کنیم.

گفتنی است پیام مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی توسط جانباز جهادگر 70 درصد حاج یوسف شهابی در مرز ایران و عراق به سردار تیزچنگ تحویل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید