Iranian Agriculture News Agency

همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزارشد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر اهمیت استفاده از کودهای ریزمغذی و تاثیرات آن بر محصولات کشاورزی و باغی تاکید نمود.

 همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزارشد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس جمشید باقریان در حاشیه همایش آموزشی ترویجی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران هدف از برگزاری این نوع همایش ها را آشنایی بهره برداران و کارگزاران توزیع کود با سبد کالای نهاده های غیر رایانه ای شرکت خدمات حمایت کشاورزی دانست و گفت: براین اساس از تولید کنندگان محترم که در چارچوب تفاهم نامه با ما همکاری می کنند دعوت بعمل آمده تا مدعوین را از خصوصیات کودهای خود مطلع سازد تا با همکاری هم گام بزرگی را در رونق اقتصادی کشور برداریم .

وی افزود: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ارزشمند و کارساز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تاکید بر مشاوره و آموزش وسامانه ارتباطی 1559 وباشگاه کشاورزان، طی چند سال گذشته و در برنامه‌های آموزشی مختلف از قبیل، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان آذربایجان شرقی تاثیرات قابل توجهی خصوصاً در زمینه توسعه سبد کودی استان و فروش کود به چشم می خورد و شناخت و اهمیت مصرف بهینه انواع کودهای بیولوژیکی و شیمیایی و نقش کاربرد آنها در انواع کشت ها برای کشاورزان مورد اهمیت قرار گرفته است در این راستا طبق روال سال های گذشته همایش تخصصی آموزشی، ترویجی  تغذیه گیاهی و معرفی سبد کودی شرکت به صورت  یک روزه با حضور کارگزاران تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و کشاورزان و مدعوین و بازدید کنندگان در سالن همایش تالار دانیال تبریز برگزار گردید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر ضرورت برگزاری اینگونه همایش ها تاکید نموده و افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزشی افزایش دانش و اطلاعات فنی و ارتقاء مهارت های حرفه ای کارگزاران تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و عموم بازدید کنندگان در زمینه تغذیه گیاهی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و معرفی سامانه 1559 باشگاه کشاورزان وبه تبع آن انتقال به کشاورزان مخاطب کارگزاران و کارشناسان درتمامی مناطق کشاورزی و روستایی استان بوده است.

وی مخاطبان و شرکت کنندگان در همایش  را کارگزاران و عاملین توزیع انواع نهاده ها در بخش خصوصی، شرکت های تعاونی تولید و تعاونی روستایی استان، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست و کشاورزان و پیمانکاران تولید کننده بذر و عضو باشگاه کشاورزان عنوان نموده و افزود: شرکت های تدبیرشیمی آذران، آذرکیمیا اکسید و آذرکیمیا اکسیر، واحد تولیدی حیدر اسماعیلی، رهپویان صنعت پرشین، واحد تولیدی محمدحسین محمدی (الکان)، بهینه سازان خاک، بهسان نوپا بندرانزلی، سبو سیب سلامت، فن آوری زیستی طبیعت گرا (بایوران) و کیمیا اکسیرشرق(حق با طبیعت است)، شرکت های حاضر در این همایش را تشکیل داده بودند.

مهندس باقریان با بیان اینکه ارتقاء آگاهی و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنان و انتقال آن به کشاورزان مخاطب بخصوص در زمینه شناخت و کاربرد نهاده های کشاورزی ودر رأس آن کودهای کشاورزی می تواند زمینه افزایش تولیدات زراعی و باغی را به لحاظ کمی و کیفی فراهم آورد گفت: در این کارگاه آموزشی درصدد آن هستیم که این هدف محقق گردد.

گفتنی است در این دوره آموزشی، تمامی تولیدکنندگان مباحث خود را پیرامون اهمیت استفاده از کودهای ریزمغذی و تاثیرات آن بر محصولات کشاورزی و باغی مطرح کردند و تولیدات خود را معرفی نمودند و توضیحات کاملی از ترکیبات و اثر هر محصول و کارایی آن ها داده شد. مطالب مربوط به تغذیه گیاهی بخصوص شناخت و چگونگی کاربرد انواع کودهای  مورد نیاز کشاورزی که از ملزومات کشاورزان و باغداران است مطرح گردید . و از کارگزاران خواسته شد که در استفاده از کودها راهنمای خوبی برای کشاورزان باشند. و در زمینه چگونگی مصرف کودها اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهند و لازمه اینکار هم داشتن دانش مرتبط به نهاده ها می باشد. بازدید کنندگان نیز به صورت مجزا ازهر غرفه بازدید نمودند و سوالات خودرا مطرح کرده و و با انواع نمونه های کودهای بیولوژیک و شیمیایی آشنایی پیدا کردند و کارگزان با توجه به مزایای کود ها و نیاز منطقه به مصرف انواع کود های موجود اقدام به سفارش و خرید محصولات نمودند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید