Iranian Agriculture News Agency

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3711 متری کمال سهند

رئیس اداره رفاه و تربیت بدنی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3711 متری کمال سهند خبر داد .

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قله 3711 متری کمال سهند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس وحید ستود با اعلام این مطلب گفت: گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت یاد وخاطره شهدای والامقام دولت شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت،  قله 3711 متری کمال سهند را از مسیر پیست اسکی سهند با موفقیت صعود کردند.

 وی گفت: در این صعود آقایان  عبدالرضا نویدی، حسن شجاع، میرحبیب میری، ولی اله پناهی، عباسی، زرشناس، حسن رضایی، اسماعیل کوهی، حسین فاتحی، صمد جهانبخش و یوسف اسکندرجعفرزاده از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و موفق به صعود شدند.

 گفتنی است سَهَنْدْ نام قله و رشته‌کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز در مرکز استان آذربایجان شرقی است. این رشته‌کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر است که بلندترین آن‌ها قله کمال (قوچ‌گلی داغی) ۳۷۱1متر بلندی دارد و مرتفع‌ترین نقطه استان محسوب می‌شود و در بین کوهنوردان به کمال داغی شهرت دارد . قله کمال یکی از 31 قله پروژه ملی کوهنوردی فدراسیون کوهنوردی ایران با عنوان "سیمرغ کوه های ایران" با هدف معرفی و صعود بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی است .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید