Iranian Agriculture News Agency

شروع آموزش روشهای تغذیه سالم و طبخ آبزیان با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا در تبریز

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از شروع آموزش روشهای تغذیه سالم و طبخ آبزیان با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا در تبریز خبر داد.

شروع آموزش روشهای تغذیه سالم و طبخ آبزیان با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس قاسم جعفروند ضمن بیان این مطلب افزود: براساس تفاهم نامه انجام گرفته فی مابین مدیریت شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی و سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا، به مدت یک سال کلاسهای ترویج فرهنگ مصرف و طبخ آبزیان در محلات تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در جهت توانمند سازی بانوان و اصلاح روش های تغذیه ای خانواده و ارتقای سهم محصولات شیلاتی در سبد خانوار روز چهارشنبه سی ام مردادماه 98 اولین کلاس طبخ آبزیان با حضور 25 نفر از بانوان علاقمند در محله آناخاتون شهر تبریز برگزار شد.

مهندس جعفروند افزود: در این کلاس اطلاعاتی در خصوص مزایای مصرف ماهی، روش های صحیح پخت و استفاده از استخوان ماهی برای تهیه سوپ و روش های عرضه و توزیع ماهی زنده و نحوه خرید از فروشگاه های عرضه ماهی، طرز تشخیص ماهی سالم و فاسد ارائه و در ادامه روش طبخ سه نوع غذای ماهی شامل کباب ماهی، ساندویج ماهی، کیلکای سوخاری برای فراگیران آموزش داده شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص اهداف اجرایی و نتایج تفاهم نامه مربوطه، گفت: در حال حاضر خانوار های مرفه جامعه به ارزش غذای ماهی و مزایای آن در سلامت واقف هستند، لیکن اقشار متوسط و کم درآمد با توجه به اطلاعات محدود و عدم تهیه محصولات شیلاتی با صرفه و نا آشنایی با پخت مناسب این محصولات از مصرف ماهی و آبزیان غافل شده اند، بدین منظور با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا بر آن شدیم در راستای تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم اقشار متوسط و ضعیف جامعه طی تفاهم نامه ای برنامه های آموزشی را از محلاتی شروع کردیم که خانوار های کم در آمد در آنها زندگی می کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود: چنانچه میزان محصولات شیلاتی در سبد خانوارهای هدف این تفاهم نامه که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند افزایش یابد علاوه بر توسعه آبزی مصرفی و رونق تولید محصولات شیلاتی در جامعه شاهد رفع نیاز های تغذیه ای و سلامت خیل عظیمی از افراد جامعه خواهیم بود.

                                                                                                    

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید