Iranian Agriculture News Agency

در جشنواره شهید رجایی؛

از سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تقدیر شد

آئین اختتامیه بیست و دومین جشنواره شهید رجایی و تجلیل از دستگاه‌ها و مدیران منتخب استان با حضور استاندار آذربایجان‎شرقی و نماینده محترم ولی فقیه در استان برگزار شد.

از سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تقدیر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این مراسم که صبح روز شنبه 9 شهریورماه در تالار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، از سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به عنوان دستگاه منتخب دستگاه های اجرایی استان در ارائه خدمات برتر تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این نشست با اشاره به برترین‌های قرآنی یعنی کسانی که از نظر قرآن نمونه هستند، گفت: در جشنواره شهید رجایی فاکتورهایی برای ارزیابی است که در ایجاد انگیزه در سایر نهادهایی که به نحوی نتواتسته‌‌اند تلاش کنند، برای سال بعدی تلاش خود را کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که اطاعت و شکرگزاری آنها بیشتر است، یعنی هم اطاعت می‌کنند و هم به سبب آن شاکر پروردگار هستند از منظر قرآن ممتاز است ، شاخص دوم برتر قرآنی را رفتار مناسب با داخل مجموعه و ارباب رجوع است، تصریح کرد: در یک اداره و سازمان مواردی داریم که کارمندان اجازه دیدار با مدیر آن مجموعه را ندارند از این‌رو تواضع یکی از موارد قابل توجه است.

دکتر آل‌هاشم با بیان اینکه حلم و بردباری دیگر شاخص برای برتری از نظر قرآن است، گفت: خدمت خالصانه، شب‌زنده‌داری از جمله موارد یک مدیر موفق و ممتاز است.

وی با تاکید بر پرهیز از انحرافات در یک مدیر گفت: ممتاز کسی است که دچار انحرافات نباشد چراکه کسی احتمالا مدیریت خوبی دارد ولی در مدیریت دچار انحراف شود و مدیری که دچار انحراف شود، قطعا روی زیرمجموعه‌اش نیز اثر خواهد گذاشت.

دکتر آل‌هاشم، حفظ حریم عفت و پاکدامنی از ویژگی‌های ممتازین از منظر قرآن است، گفت: امروز افرادی که ممتاز شدند این شرایط قرآنی را نیز با خود مقایسه کنند و اگر چنین شرایطی را ندارند، برای به دست آوردن آن تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در جشنواره شهید رجایی به عملکرد ۶ ساله دولت اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم رشد اقتصادی ۴.۶ درصد به ۷.۶ درصد رسید و یکی از بالاترین رشدهای اقتصادی جهان را تجربه کردیم.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در این دوره از وارد کننده نفت و گاز به صادر کننده تبدیل شدیم، گفت: دستاوردهای دولت در دوره نخست به قدری قابل توجه بود که دشمنان را به تحرک واداشت.

وی با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم بی سابقه ترین تحریم ها علیه کشور ما اعمال شد، گفت: کنترل بازار ارز از جمله اقدامات مدیریتی پس از شوک اقتصادی بود.

دکتر پورمحمدی با بیان اینکه منکر آثار تحریم نیستیم ولی روند توسعه کشور ادامه دارد و طرح های افتتاح شده در هفته دولت نشانه این ادعاست افزود: طرح های افتتاح شده باید در جامعه شادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل ناامیدی مردم به دلیل تاخیر در زمان بهره برداری از طرح هاست، گفت: خرید تضمینی گندم از رویکردهای اساسی دولت است اما یک ماه تاخیر در پرداخت وجه گندم قابل قبول نیست.

دکتر پورمحمدی ادامه داد: کسانی که در پرداخت وجه گندم کشاورزان کوتاهی می کنند به اندازه قاچاقچیان مقصرند زیرا کشاورز دلسرد می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، با اهدای لوح و تندیس این جشنواره از مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تقدیر شد.

22

در این لوح که توسط محمد رضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی توشیح شده، آمده است: نظام اداری پویا، مسئولیت پذیر و پاسخگو نقش مهم و ارزنده ای در ارتقای سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم، تقویت سرمایه اجتماعی و پیوند و تعامل دولت و مردم دارد. جشنواره شهید رجایی فرصتی فراهم می نماید که دستگاه های اجرایی استان در فضایی مبتنی بر شاخص های عمومی و اختصاصی که منتج از برنامه های اصلاح و تحول اداری ماده 81 و 82 قانون خدمات کشوری هست، مورد ارزیابی قرار گیرد.

براساس نتایج ارزیابی عملکرد سال 1397، آن دستگاه به عنوان منتخب دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات برتر برگزیده شده است. جا دارد مراتب قدردانی و سپاس خود را به مناسبت کسب این عنوان در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی استان آذربایجان شرقی به جنابعالی و همکاران محترمتان اعلام نمایم. امید است با اتکال به خداوند متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اجرای سیاست های عالیه دولت تدبیر و امید شاهد بهبود مستمر فرایندهای انجام امور و توفیق ارائه خدمت بیشتر به مردم شریف استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید