Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی:

۳۹ هزار تن هلو در استان آذربایجان شرقی تولید شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ۳۹ هزار و 285 تن هلو در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

۳۹ هزار تن هلو در استان آذربایجان شرقی تولید شد

​به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس علی رخ افروز در حاشیه دومین جشنواره استانی هلوی شهر شندآباد با اشاره به وضعیت باغات هلو در استان گفت: سطح زیر کشت باغات هلو سه هزار و ۱۰۰ هکتار با تولید ۳۹ هزار و 285 تن رتبه سیزدهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

ادامه داد: حدود ۳۵ درصد محصول معادل ۱۳ هزار و 749 تن به صورت فرآوری شده در واحدهای فرآوری استان و کشور مصرف می شود و حدود ۶۵ درصد معادل ۲۵ هزار و 536 تن به صورت تازه خوری در داخل استان و استان های همجوار مصرف می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل بالا بودن کیفیت، محصول تولیدی به روسیه و کشورهای همجوار صادر می شود، گفت: شهرستان شبستر از مجموع بیش از سه هزار و ۱۰۰هکتار از باغات هلو در استان ، حدود ۳۹ درصد سطح زیر کشت باغات هلو در سطح استان دارد و در تولید هلو جزو شهرستان های برتر تولید هلو در استان بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: شهرستان شبستر بیشترین سطح زیرکشت باغات هلو به مساحت حدود هزار و ۲۱۸ هکتار رتبه اول را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به متوسط تولید هلو در سطح کشور و استان نیز گفت: متوسط تولید هلو در سطح کشور در هکتار ۱۱.۵ تن و در استان ۱۲ تن در هکتار است که این مقدار در باغات درجه یک ۴۵ تن می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید