Iranian Agriculture News Agency

سلامت و جلوگیری از فساد ادارای با جدیت پیگیری می شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سلامت اداری و جلوگیری از فساد مقوله سازمانی بوده و به جد از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و شخص رئیس سازمان پیگیری می شود.

سلامت و جلوگیری از فساد ادارای با جدیت پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه سلامت اداری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند که با حضور مهندس منوچهر رحمانی در محل مدیریت شهرستان برگزار شد،  با بیان اینکه شهرستان مرند هشتمین شهرستانی است که جلسه سلامت اداری و جلوگیری از فساد در آن برگزار می شود گفت: سلامت اداری فقط این نیست که ارباب رجوع را خوب تحویل بگیریم لبخند بزنیم و کارش را راه بیندازیم این مصداق کار است، سلامت اداری یکی از نمودهای بارزش این است که امروز در کشورمان اهداف بخش کشاورزی را از وضعیتی که هست بهتر و سریعتر به جلو ببریم و اگر در اهداف کشاورزی مان پیشبرد نداشته باشیم یقیناً به امنیت غذایی خودمان ضربه زده ایم و با این ضربه زدن امنیت غذایی کشورمان آسیب خواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: سازمان جهاد کشاورزی در سلامت اداری؛ ارتقاء نظارت و ارزیابی در سیستم نظام اداری، پیشگیری و مقابله با فساد اداری و پیشبرد اهداف وزارت، امنیت غذایی و تبدیل ضرایب غذایی را دنبال می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در تعریف سلامت اداری گفت: وضعیتی است که کلیه عوامل یک سازمان قابلیت تامین اهداف سازمان را به طور مطلوب داشته و بتوانند انحراف از هنجارهای اداری و قانونی و موانع اهداف سازمانی را در اسرع وقت شناسایی و تدابیر لازم و به هنگام را برای رفع آنها لحاظ نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه یک سری از فسادهای اداری از اعمال مدیریت های منفعل اتفاق می افتد، ادامه داد: مدیریت منفعل دارای شاخص هایی منجمله تاثیرپذیری از تبلیغات مسموم و حاشیه سازی افراد بی مسئولیت در سازمانهاست که باید برای جلوگیری از فساد اداری با این نوع جریان مقابله نمود.

وی گفت: در صورت تاثیرپذیری مدیران از سمپاشی وحاشیه سازی این افراد که اصطلاحاً افراد ذره بینی نامیده می شوند مدیران و به تبع آن سازمان نیروهای کارآمد و کار بلد خود را از دست خواهد داد که این موضوع نهایتاً به ضرر سازمان منتهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی اظهار نمود: دومین شاخص مدیریت منفعل فقدان نگرش سیستماتیک درکارهای مدیریتی است که علت عمده تخلفات اداری منبعث از تغییر و نقص قوانین است که درصورت عمدی بودن، سمی مهلک برای سازمان خواهد بود.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان افزود: عدم نظارت، بررسی و کنترل دقیق عملکرد نیروها توسط مدیر مربوطه، سومین شاخص مدیریت منفعل بشمار می آید کنترل نیروهای شاغل در هر واحد در مرحله نخست باید توسط مدیر واحد انجام گیرد، مدیر هر واحد بایستی شناخت و کنترل کافی بر تک تک نیروهای تحت امر خود داشته باشد در مراحل بعدی این نظارت توسط مدیریت حراست و مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اعمال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی ادامه داد: چهارمین شاخص مدیریت منفعل، بروز رفتارهای متغییر از طرف مدیران است، رفتارهای متغییر در بعضی از مقاطع خوب و مطلوب است اگر به نتایج مثبت منتهی شود، درغیر اینصورت موجب سست عنصری مدیر مربوطه خواهد شد و نخواهد توانست تصمیمات درست و محکم در مباحث مختلف از جمله مسائل مربوط به نیروهای انسانی، امور رفاهی و مالی اتخاذ نماید.

وی در پایان از علل ظهور گسترش فساد اداری؛ اختلاف فاحش میان میزان درآمد کارکنان و حجم هزینه های آنان ، محدود نمودن بخش خصوصی، عدم حساسیت جامعه نسبت به معیارهای اخلاقی، افزایش دامنه فعالیتهای نظارتی و تنبیهی دولت و حرص و طمع فردی و مادی گرایی را نام برد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید