Iranian Agriculture News Agency

31 مرداد و 1 شهریور؛

چهارمین دوره جشنواره برداشت زغال اخته در شهرستان کلیبر برگزار می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلیبر از برگزاری چهارمین دوره جشنواره برداشت زغال اخته در این شهرستان خبر داد.

 چهارمین دوره جشنواره برداشت زغال اخته در شهرستان کلیبر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس  علی نجفی در گفتگو با خبرنگاران، یکی از محصولات مهم باغی شهرستان کلیبر را زغال اخته ذکر کرد و گفت: بیش از ۱۲۶ هکتار از باغات این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته و امسال نیز پیش بینی شده است میزان برداشت زغال اخته در هر هکتار حدود ۳۵۰۰ کیلوگرم باشد.

 وی افزود: خوشبختانه با وجود سرمازدگی، خشکسالی و برخی مشکلات باغداران امسال پیش بینی شده است بیش از ۶۰۰ تن محصول برداشت شود که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

مهندس نجفی گفت: تولید محصول زغال اخته در کلیبر به صورت ارگانیک بوده و برای کاشت این محصول هیچگونه کود، مواد شیمیایی و سم استفاده نشده و به همین جهت دارای طعم و مزه ای طبیعی و گوارا است.

وی افزود: طی سالهای گذشته هم زمان با برداشت محصول زغال اخته و معرفی بیشتر این محصول منحصر به فرد کلیبر و منطقه ارسباران به مناطق دیگر استان و حتی کشور جشنواره های مختلفی برپا شده که امسال نیز شاهد برگزاری چهارمین دوره برداشت زغال اخته در این شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است چهارمین دوره جشنواره برداشت محصول زغال‌اخته روز پنج‌شنبه ۳۱ مرداد  و جمعه یکم شهریور ماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم (ع) در شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید