Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی:

واحدهای بوجاری بذر خودمصرفی اجازه ورود به تجارت بذر را ندارند

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: واحدهای بوجاری بذر خودمصرفی به هیچ عنوان اجازه ورود به تجارت بذر را ندارند.

واحدهای بوجاری بذر خودمصرفی اجازه ورود به تجارت بذر را ندارند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس علی رخ افروز ضمن بیان این مطلب افزود: واحدهای بوجاری بذر خودمصرفی به هیچ عنوان اجازه ورود به تجارت بذر را ندارند، طبق بخشنامه مقام عالی وزارت به شماره 5961/020 مورخ 28/3/98 فعالیت واحدهای مذکور صرفاً بصورت حق العمل کاری منحصراً برای بوجاری و ضدعفونی بذر خودمصرفی کشاورز می باشد و حق خرید، دپوی بذر خودمصرفی و فروش آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه نباید در محل انبار این واحدها هیچ گونه دپو و انبارداری دانه یا بذر برای فروش صورت گیرد، ادامه داد: کیسه های این واحدها بایستی فاقد هرگونه شناسه، اتیکت، لیبل، برچسب یا نوشته حاکی از بذر بودن محتوی کیسه و یا حتی مشابه آن باشد.

مهندس رخ افروز تاکید کرد: این واحدها موظفند گزارشی از فعالیت خود نظیر مشخصات کشاورز، میزان بذر خود مصرفی ورودی و خروج بذر خود مصرفی، امضا، نشانی و شماره تماس کشاورزان و ... را ثبت و در صورت نیاز در دسترس بازرسان و گروه پایش سازمان جهادکشاورزی قرار دهند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه نمود: این واحدها نمی توانند عامل توزیع بذر شرکت های تولیدکننده بذر رسمی باشند، مسئولیت نظارت، کنترل عملکرد و جلوگیری از تخلفات احتمالی این واحدها با تشکیل کمیته های پایش بر عهده سازمان جهادکشاورزی استان می باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از شاخصه های فنی بذر با کیفیت، اصیل و گواهی شده، وجود لیبل و برچسب موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال بر روی بسته بندی آن می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید