Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی عنوان کرد:

آذربایجان شرقی رتبه اول تولید زردآلو در کشور

اولین جشنواره زردآلوی مرند با حضور معاون امور اقتصادی و مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی در هتل کاروانسرای یام برگزار شد.

آذربایجان شرقی رتبه اول تولید  زردآلو در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجانشرقی در اولین جشنواره زردآلوی مرند اظهار داشت: همه مسوولین و مردم باید در سال رونق تولید و شرایط خاص تحریمی، ارزش تولید و تولیدکنندگان را دانسته و از آنها حمایت کنند.

وی ضمن اشاره به میزان بالای تولید زردآلو در مرند گفت: این شهرستان باید در کنار معرفی بعنوان قطب تولید زردآلو، در زمینه بورس زردآلو، تولید، فرآوری، تجارت و صادرات نیز قطب شناخته شود.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجانشرقی یادآوری کرد: برگزاری جشنواره زردآلوی مرند می تواند بستری برای گشایش در این حوزه و رفع مشکلات فعالین این عرصه باشد.

مهندس علی رخ افروز سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جشنواره گفت : آذربایجان شرقی با 12 هزار هکتار باغ زردآلو و با تولید 73 هزار تن زردآلو در سال از نظر سطح و عملکرد رتبه اول تولید این محصول در کشور را دارد که بیشترین میزان آن در شهرستان مرند تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند نیز ضمن اشاره به وجود ۴۱ هزار نفر شاغل در بخش کشاورزی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد شاغلین منطقه در حوزه های مربوط به کشاورزی فعال هستند.

مهندس منوچهر رحمانی مساحت باغات شهرستان را ۱۱ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: مرند از لحاظ میزان تولید پسته و زعفران مقام اول را در استان داشته و در تولید سیب نیز صاحب رتبه سوم است.

وی با بیان اینکه زردآلو در اقتصاد شهرستان جایگاه خاص دارد، گفت: مرند در تولید زردآلو در استان دارای رتبه اول و در کشور نیز بعد از شهرهای ابرکوه و زرند، مقام سوم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با بیان اینکه ۱۷ نوع زردآلو در مرند وجود داشته و این محصول از زمان های قدیم در این شهرستان تولید می شود خاطرنشان کرد: مساحت باغات زردآلو در شهرستان مرند، ۳ هزار هکتار بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این بخش مشغول هستند.

بنابراین گزارش، امروز همچنین نمایشگاه جانبی عرضه محصولات زردآلو و صنایع دستی شهرستان در پارکینگ هتل کاروانسرای عباسی یام افتتاح شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید