Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی:

50 هزار تن گندم در شهرستان اهر تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از تولید بیش از 50 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

50 هزار تن گندم در شهرستان اهر تولید شد

به گزارش ایانا، مهندس محمد اسدی در آئین شکرگزاری برداشت گندم در روستای مزرعه حاج عابدین شهرستان اهر برگزار شد ضمن بیان این مطلب گفت: انتظار داریم  کشاورزان برای کشت گندم در سنوات آتی از بذرهای اصلاح شده که در مراکز توزیع عرضه می شود خریداری و برای آماده سازی زمین های خود نیز از ماشین آلات و دانش روز کشاورزی و همچنین استفاده از خاک ورزی حفاظتی که باعث ارتقاء کیفیت و راندمان محصولات آنها خواهد بود توجه ویژه داشته باشند.

وی از کشاورزان خواست با جدیت کامل در کلاس های ترویجی که در سطح شهرستان و روستاها توسط کارشناسان مجرب این اداره برگزار می شود شرکت کنند.

مهندس اسدی با بیان اینکه امسال در شهرستان اهر 49 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر کشت گندم اختصاص یافته بود که پیش بینی می شد از این مقدار بیش از 80 هزار تن برداشت محصول داشته باشیم، ولی با توجه به مقدار کم بارش‌ها از اواسط فروردین ماه و عدم رشد کافی دانه ها و وزن محصول گندم خصوصاً در گندم دیم، کارشناسان مقدار برداشت امسال گندم این شهرستان را از 80 هزار تن به 50 هزار تن تخمین زده اند. 

 وی از دیگر عوامل تأثیرگذار در کاهش تولید گندم شهرستان اهر را هجوم آفت سن گندم و خشکسالی های اخیر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های شبانه روزی همکاران و اطلاع رسانی به موقع در خصوص مبارزه با آفت سن گندم توانستیم 90 درصد خسارات وارده از این آفت به محصولات گندم این شهرستان را کنترل نماییم.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اهر ازانجام خریدتضمینی گندم دراین شهرستان خبرداد وافزود: دراین خصوص پنج مرکزازسوی جهادکشاورزی توسط بخش دولتی وخصوصی اقدام به خرید تضمینی گندم ازکشاورزان وبهره برداران می کنند و انتظار می رود کشاورزان وبهره برداران تولیدات گندم خود راحتماً به مراکز خرید تضمینی و سیلوها منتقل نمایند تا علاوه بر یاری به دولت درکمترین زمان ممکن پول خود گندم خود رادریافت نموده و هم گرفتار افراد سودجو و دلالان نشوند.

وی درخصوص تهیه محصول جو ارزان قیمت نیزگفت: کسانی که نیازمند تهیه جو می باشند می توانند با گرفتن معرفی ازجهادکشاورزی به خدمات پشتیبانی اموردام مراجعه نموده وجوی موردنیاز خودرا به قیمت1500 تومان تهیه نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: هر سال برای شکرگزاری و برداشت محصولات تولیدی منطقه خصوصاً محصولات بومی جشنواره های متعددی برگزار می شود که امسال نیز علاوه بر آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم ،  جشن برداشت سیب هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این شهرستان امسال بیش از 140 هزار تن محصول سردرختی تولید می شود که حدود 105 هزار تن آن سیب می باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید