Iranian Agriculture News Agency

رشد شرکت‌های دانش بنیان نیازمند شتاب دهنده‌ها است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، بر جهت‌گیری درست شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش برای سوق دادن این شرکت‌ها به سمت نوآوری تاکید کرد.

رشد شرکت‌های دانش بنیان نیازمند شتاب دهنده‌ها است
 
 

 

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی در پردیس آموزشی کشاورزی سعیدآباد شهرستان بستان‌آباد، با بیان این که برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به شتاب دهنده‌ها است، ادامه داد: توجه ویژه‌ای به موضوع دانش‌بنیان داریم و تبریز پایتخت بسیاری از اهداف مرتبط با تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: اکوسیستم مناسب، وجود فضای کارآفرینی، وجود نیروی انسانی مستعد و دانشجویانی با سطح علمی بالا آذربایجان شرقی را به استانی مستعد در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل کرده است.

در این مراسم، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان این که مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی است که زیر نظر پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کند، گفت: در واقع، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی ساختاری است که از کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال در زمینه کشاورزی که به فناوری و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن بیانجامد، با ارایه خدمات حمایتی در جهت ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید پشتیبانی می‌‎کند.

دکتر حسن منیری‌فر افزود: خدمات حمایتی مراکز رشد می‌‌تواند شامل تامین محل کار به صورت اجاره، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، خدمات اطلاع رسانی، خدمات مالی و اعتباری، آموزش ‎های تخصصی ویژه، خدمات مدیریتی، خدمات حقوقی و یا پروژه‌یابی و بازاریابی باشد.

به گفته وی، توجه به ظرفیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی، وجود دانشکده‌های کشاورزی متعدد در استان، حضور فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دارا بودن بیش از ۱۳هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی، همسایه بودن با دو کشور آذربایجان و ارمنستان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت ترکیه و مهمتر از همه وجود منطقه آزاد تجاری ارس نشان دهنده توان بخش کشاورزی در تولید ثروت از طریق کسب و کار دانش بنیان در استان آذربایجان شرقی است.

منیری‌فر خاطرنشان کرد: مرکز رشد همچنین نقطه تلاقی یافته‌های تحقیقاتی اساتید و محققان بخش کشاورزی با مزرعه (بهره‌برداران) است و انتقال تکنولوژی می‌تواند از طریق واحدهای فناور به شرکت‌های با سطح تکنولوژی کمتر صورت گیرد.

بنابه این گزارش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور پس از افتتاح این مجموعه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

گفتنی است؛ در مرکز رشد مستقر در پردیس آموزشی کشاورزی سعیدآباد، واحدهای فن آور و شرکت‌های که نوآوری دارند، به عنوان شرکت فن آور فعالیت خود ر ا شروع می‌کنند تا دانش و فن آوری خود را تبدیل به ثروت کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید