Iranian Agriculture News Agency

نجفی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید سالیانه بیش از یک هزار تن ورمی کمپوست در شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از پتانسیل تولید سالیانه بیش از یک هزار تن ورمی کمپوست در این شهرستان خبر داد.

 تولید سالیانه بیش از یک هزار تن ورمی کمپوست در شهرستان اهر

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  با اعلام این مطلب گفت: استفاده از کود ورمی کمپوست در حدود 200 هکتار از باغات این شهرستان به روش چالکود و پخش در سایه انداز درخت اجرا شده که منجر به افزایش عملکرد کمی و کیفی از جمله افزایش ماندگاری سیب در انبار، بهبود رنگ‌گیری میوه و ... شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ورمی کمپوست در زمین‌های کشاورزی علاوه بر قابلیت جذب آب با حجم بالا، شرایط مناسب برای دانه‌بندی و قدرت نگه‌داری موادغذایی مورد نیاز گیاهان را فراهم کرده و باعث کنترل علف های هرز نیز می‌شود.

نجفی افزود: میزان مصرف این کود در زراعت به میزان سه تا پنج تن در هکتار و به ازای هر درخت دو تا پنج کیلوگرم توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اهر و کارشناسان این شهرستان توصیه می‌شود.

 وی ادامه داد: این کود حاوی عناصر غذایی بسیار غنی به ویژه ازت بوده که به‌تدریج آنها را در اختیار گیاه قرار داده و می‌تواند به‌عنوان مکمل و حتی جایگزین کودهای شیمیایی مصرف شود.

 نجفی ادامه داد: با توجه به مزایای کود ورمی کمپوست در مقایسه با کودهای شیمیایی، این نوع کود می‌تواند عاملی برای گسترش تولید و نیز کارآفرینی در منطقه شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید