Iranian Agriculture News Agency

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قلعه الموت قزوین

معاون رفاه و پشتیبانی مدیریت امور اداری سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صعود موفقیت آمیز گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قلعه الموت قزوین به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهادسازندگی استان خبر داد.

صعود گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قلعه الموت قزوین

بهروز پوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر تیپ مهندسی رزمی ۵۷ فجر جهادسازندگی، گروه کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به قلعه الموت قزوین صعود کرد.

 وی با بیان اینکه این صعود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همراهی10 نفر از کوهنوردان سازمان به سرپرستی محمدباقر امیرسلیمانی از همکاران بازنشسته سازمان و از پیشکسوتان کوهنوردی استان انجام شد، افزود: تیم کوهنوردی سازمان جهادکشاورزی استان را در این صعود سید محمود موسوی، جعفر تبریزی، رضا رستم پور، رضا صدقی، اصغر شفیق، محمد صادق پور، ابراهیم رضازاده، غلامرضا نامور و یوسف اسکندر جعفرزاده تشکیل داده بود. همچنین آقایان رشتوندی رئیس اداره رفاه استان قزوین، حاجی فتحعلی رئیس ماشین آلات و باقری از همکاران امور نقلیه سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گروه را همراهی کردند.

گفتنی است قلعه الموت از جاذبه‌های گردشگری قزوین و یکی از مهم‌ترین قلعه های تاریخی ایران است که محلی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی به حساب می‌آید. این قلعه در قرن پنج هجری قمری مقر حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیان و مخالف سلجوقیان بود که به ‌دلیل فعالیت‌های نظامی او شهرت زیادی پیدا کرد. قلعه الموت نه‌تنها یک جاذبه تاریخی دیدنی است؛ بلکه طبیعت زیبایی دارد که می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. فقط کسانی می‌توانند سحرآمیز بودن این قلعه را درک ‌کنند که از پله‌های‌ الموت بالا بروند و سختی راه را بچشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید