Iranian Agriculture News Agency

مظلومیت جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه پس از دوران دفاع مقدس آنگونه که باید نتوانستیم امانت شهدا را پاس بداریم، گفت: امروز همه در قبال ۱۰ هزار شهید استان و شهدای سنگر ساز بی سنگر این خطه وظیفه سنگینی داریم.

مظلومیت جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلین سیدمحمدعلی آل هاشم در کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی و یادواره شهدای سنگرسازان بی سنگر جهاد سازندگی استان، افزود: باید اذعان کنیم که امروز در مقابل انواع ناهنجاری‌های موجود در جامعه شرمنده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بسیار مظلوم واقع شد، عنوان کرد: رزمندگان این یگان در طول جنگ تحمیلی در پاره‌ای از موارد بسیار جلوتر از سایر رزمندگان حرکت کرده و با جاده سازی، سنگربندی و ایجاد خاکریز و پل‌های تاریخی مثل پل خیبر و بعثت که در جهان مشهور شد، مسیر رزمندگان را هموارتر می‌کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به شاهکار جهاد سازندگی در آزادسازی شهر حلبچه، فداکاری‌های جهاد قم در این منطقه را بی مانند توصیف و اضافه کرد: این جهادگران بی سنگر با ایجاد جاده جدید غیر از مسیر پاوه، در شهر مریوان به واقع جهاد انقلابی را در ان برهه حساس معنی کردند.

 

وی شهدایی همچون کسایی، دهقان، لشکری، کشوری و شفیع‌زاده را از جمله فرماندهان نخبه و بسیار گرانقدر جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس نام برد که جان شیرین خود را برای دفاع از وطن فدا کردند.

آل هاشم ایجاد و تولید سنگرهای پنچ ضلعی، خاکریزهای دوجداره، سنگرهای ریلی، شناور لودر، پل‌های کاذب، میکسرهای تولید سوخت، لوله‌های موشک، عمق یاب دریایی، دوزای استتاری، جیره‌های غذایی و رزمی، ایجاد کانال، دژهای مهندسی خاص، تصفیه خانه آب، کارخانه های یخ سازی، حمام، دستگاه های ردگیر شب، پل‌های یونولیتی فشرده و آشپزخانه‌های سیار را از جمله کارنامه بسیار مهم و درخشان جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد.

وی هدف از جنگ در اسلام را رضایت خدا و نه کشور گشایی دانست و با اشاره به آیات قرآنی، گفت: جنگ در دین مبین اسلام به هیچ عنوان برای انتقام و استثمار ملت‌ها نیست و جهاد توفیقی است که خدا برای هر کسی ارزانی نمی کند که این وعده الهی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید