Iranian Agriculture News Agency

شفیعی خبر داد:

شاخص‌های انتخاب تولیدکنندگان برتر در حوزه کشاورزی اطلاع‌رسانی شود

برگزاری جلسه هماهنگی شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتربخش کشاورزی آذربایجان شرقی

جلسه هماهنگی شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سالن جلسه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

شاخص‌های انتخاب تولیدکنندگان برتر در حوزه کشاورزی اطلاع‌رسانی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، معاون توسعه مدیریت و منابع جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه کمیته استانی شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر با بیان اینکه افزایش بهره‌وری، تهیه غذای سالم و ارزآوری، بخشی از شاخص‌های انتخاب تولیدکنندگان برتر در حوزه کشاورزی است که باید به صورت عمومی اطلاع‌رسانی شود به لزوم معرفی شاخص‌های انتخاب تولیدکنندگان برتر به فعالان این حوزه تاکید کرد و گفت: این شاخص‌ها باید به‌ صورت عمومی اطلاع‌رسانی شود.

شهرام شفیعی انتخاب تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی را یک نقطه عطف و دارای اهمیت در این حوزه دانست و از همه مدیران خواست در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی انتخاب تولیدکنندگان برتر استانی و ملی در آذربایجان شرقی را نشان‌دهنده استعداد منطقه برای آن محصول کشاورزی دانست و گفت: تولیدکنندگان برتر از فناوری‌های جدید، سامانه‌های آبیاری نوین و آخرین دستاوردهای علمی استفاده کرده‌اند و این می‌تواند برای سایر کشاورزان یک الگو باشد.

شفیعی تولیدکنندگان برتر را دارای مجموعه‌ای از اطلاعات ارزشمند علمی و تجربی در حوزه کشاورزان معرفی کرد و با اشاره به‌ ضرورت ترویج این اطلاعات ارزشمند، گفت: باید دوره‌هایی برگزار کرد و این اطلاعات را در اختیار سایر تولیدکنندگان قرارداد و آن‌ها نیز به‌صورت عینی مشاهده کنند که استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های علمی می‌تواند چه تأثیری برافزایش تولید داشته باشد.

وی افزایش بهره‌وری را یکی از الزامات بخش کشاورزی قلمداد کرد و اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری، سلامت محصولات و ارزآوری از طریق محصولات کشاورزی مسائلی است که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم و در انتخاب تولیدکنندگان برتر این شاخص‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه در خصوص اهمیت انتخاب تولیدکنندگان برتر و اهداف آن، همچنین شاخص های مهم  انتخاب و چگونگی انتخاب نمونه های بخش کشاورزی و تبیین فرآیند آن و وظایف کمیته فنی گفت: رسالت اصلی جهاد کشاورزی ترویج و انتقال یافته های جدید به کشاورزان است و هدف از انتخاب نمونه های برتر بخش کشاورزی ایجاد انگیزه برای فعالان بخش کشاورزی و تشویق آنان برای تلاش و استمرار در تولید، ادامه فعالیت و توسعه پایدار کشاورزی است.

آیت الله عبادپور ضمن تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های بخش کشاورزی و جدیت در انتخاب تولید کنندگان نمونه استانی افزود: رقابت در فرایند انتخاب نمونه‌ها یکی از رویدادهای فرهنگی ارزشمند در بخش کشاورزی است که علاوه بر ارج نهادن به تلاش روستاییان و بهره برداران و ارتقای جایگاه آنان می تواند در چرخه تحقیق و ترویج قابل اعتماد برای سایر بهره برداران باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید