Iranian Agriculture News Agency

رنجگران :

توجه ویژه به صادرات و زیرساخت های آن در تعاون روستایی آذربایجان شرقی

سرپرست مدیریت تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی بر توجه ویژه به صادرات و زیرساخت های آن در تعاون روستایی آذربایجان شرقی تاکید کرد.

توجه ویژه به صادرات و زیرساخت های آن در تعاون روستایی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر رنجگران در نشستی با حضور مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران سایر استان ها افزود:

آذربایجان شرقی، بدلیل داشتن ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی و ذخیره سازی ، سورت و بسته بندی محصولات بسته بندی شده امکانات بالقوه و بالفعل بالایی برای صادرات دارد. هر چند با وجود امکانات بالقوه موجود، لزوم توجه ویژه برای ارتقای صادرات محصولات کشاورزی ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین در ادامه به مشارکت سازمان با شبکه تحت پوشش در مجتمع انبار سرد ایلخچی و سراب برای صادرات سیب زمینی، سیر و پیاز و همچنین به صادرات گوجه فرنگی و محصولات گلخانه ای توسط گلخانه داران ارس اشاره کرده و گفت: کیفیت محصولات ذخیره سازی شده علی الخصوص سیر و گوجه فرنگی در این واحدها مطلوب است که می‌توانیم صادرات خوبی به کشور‌های منطقه و جهان داشته باشیم، از این رو ساز و کار توسعه صادرات در شبکه تعاون روستایی علی الخصوص در اتحادیه های شهرستانی و استان باید تقویت شود.

رنجگران همچنین به چالش های صادرات از قبیل نبود ثبات در قیمت نهاده های دامی و کشاورزی، عدم تخصیص اعتبارات برای صادرات، تورم بالا و مسائل و مشکلات مربط به حمل و نقل و پایانه های صادراتی و نداشتن امکانات سورت و بسته بندی اشاره کرد و افزود:  با افزایش صادرات ارزش افزوده بالایی را به تعاون روستایی می توان جذب کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید