Iranian Agriculture News Agency

گوزلی خبر داد:

آغاز بیمه فراگیر آبزیان در آذربایجان شرقی

طرح بیمه محصولات آبزیان و پرورش ماهی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

آغاز بیمه فراگیر آبزیان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، سرپرست شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان در اهر گفت: به منظور صیانت از محصولات کشاورزان، طرح بیمه محصولات آبزیان و پرورش ماهی استان برای اولین بار در شهرستان اهر عملیاتی شد و در روزهای آتی این طرح در سایر شهرستان ها نیز اجرا خواهد شد.

جواد گوزلی با بیان اینکه اجرای این طرح می تواند در توسعه صنعت آبزی پروری استان کمک موثری باشد افزود: در شهرستان اهر با دعوت از فعالان حوزه پرورش ماهی قزل‌آلا فواید بیمه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت بیمه و همچنین مضرات عدم بیمه در این حوزه به پرورش دهندگان ماهی آموزش داده شد.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن بیمه فراگیر، آبزیان از مراحل تخم چشم زده، لارو، تکثیر و تا مرحله ای که آبزیان از استخرهای پرورشی خارج می شوند تحت پوشش بیمه خواهند بود که عملیاتی شدن این طرح باعث کاهش چشمگیر خسارت های ناشی از مخاطرات احتمالی در مسیر توسعه صنعت پرورش آبزیان استان خواهد شد.

سرپرست شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهرستان اهر با ۳۳ مرکز پرورش ماهی با ۶۰۰ هزار قطعه ریزی ماهی قزل آلا و تولید ۶۰۰ تن گوشت ماهی جزو شهرستان‌های برتر در حوزه پرورش ماهی استان است.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از استان های برتر و دارای رتبه در بخش کشاورزی است و کشاورزان همه ساله بخش های زیادی از محصولات خود از جمله محصولات زراعی، باغی، دام و طیور را تحت پوشش بیمه قرار می دهند، ابراز کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و سردسیر بودن منطقه، بیمه محصولات کشاورزی ضروری است زیرا نوسانات اقلیمی و مخاطرات طبیعی به بخش کشاورزی آسیب های زیادی وارد می کند و یکی از راه های مدیریت کردن این خسارت ها بیمه کشاورزی است.

گوزلی تاکید کرد: سالانه حدود ۷۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت تقبل می کند و تنها نزدیک ۳۰ درصد مابقی حق بیمه توسط کشاورزان پرداخت می شود که نشان از حمایت کامل دولت از این بخش دارد.

حجم ویدیو: 3.37M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید