Iranian Agriculture News Agency

گوزلی مطرح کرد:

برنامه ریزی برای توسعه بیمه آبزیان در استان آذربایجان شرقی

ارایه تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی بیمه آبزیان از مبادی تولید

سرپرست مدیریت شیلات استان آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای توسعه بیمه آبزیان در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

برنامه ریزی برای توسعه بیمه آبزیان  در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، جواد گوزلی در جلسه ای که به منظور توسعه بیمه مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و با هدف اصلاح و رفع مشکلات در این زمینه ، با حضور مسئولین صندوق بیمه کشاورزی استان و مدیریت شیلات و امور آبزیان و نمایندگان پرورش دهندگان استان آذربایجان شرقی برگزار شد بر ضرورت برنامه ریزی جهت توسعه بیمه فعالیتهای آبزی پروری در استان و نیاز به ارتقاء سطح بیمه آبزیان برای حفظ سرمایه و ایجاد امنیت خاطر در تولید کنندگان تاکید کرد.

وی گفت: مدیریت شیلات استان آذربایجان شرقی با مساعدتهای صندوق بیمه کشاورزی استان در نظر دارد  نسبت به توسعه بیمه در زیر بخش آبزیان و ارائه راهکار عملی جهت تحت پوشش قرار دادن واحدهای تکثیر و پرورش با توجه به سیاستهای ارفاقی و روان سازی فرایند ها و شرایط بیمه آن صندوق اقدام کند.

گوزلی با بررسی انواع بیمه و عوامل خطر، از ارایه میزان تخفیف 10 تا 15 درصدی بیمه از مبادی تولید و سیاستهای مدیران جدید صندوق بیمه کشاورزی کل کشور اعلام رضایت کرد و برای جلوگیری از بروز خسارتهای بالا و بعضاً جبران ناپذیر به تولید کنندگان و عدم ایجاد بار مالی مضاعف در شرایط اقتصادی کنونی، بیمه مزارع به صورت پایه و به صورت اقساطی برای کلیه آبزی پروران استان را مناسب ارزیابی کرده و اعلام کرد: توسعه بیمه آبزیان دراستان تلاش مضاعفی را می طلبد که با همراهی آبزی پروران استان و مسئولین مرتبط دراین زمینه محقق خواهد شد .

وی در ادامه از آبزی پروران استان خواست برای ایجاد امنیت خاطر و تولید کم خطر و حمایتهای مناسب در زمان بروز حوادث نسبت به بیمه کردن مزرعه خود  اقدام کنند.

کارشناس موضوعی بیمه محصولات کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به توجیه نبودن بهره برداران و اطلاع آنها از شرایط بیمه جدید، در خصوص شرایط و انواع بیمه آبزیان و دریافت کمک های دولتی با توجه به  تغییرات در نحوه بیمه گذاری بر اساس قطعه ماهی توضیح داد. 

سینا رئیس نیا  گفت: در محاسبات جدید امکان بیمه آبزیان تا وزن 2 کیلوگرمی مهیا شده است و صندوق بیمه در صورت بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی ذکر شده در شرایط بیمه نامه می تواند با لحاظ نمودن هر ماهی 2 کیلو گرمی به صورت 4 ماهی 500  گرمی نسبت به جبران خسارت آبزی پروران اقدام کند. این مورد  نمونه ای از مساعدتهای جدید قوانین بیمه برای حمایت از بخش تولید و تولید کننده است.

وی اعلام کرد: بیمه کردن ماهیان با کمترین هزینه در چند مرحله با توجه به خرید مرحله ای بچه ماهیان امکان پذیر است.

معاون خدمات بیمه ای کشاورزی آذربایجان شرقی نیز  در این جلسه به پرسش های نمایندگان آبزی پروران در خصوص شرایط و میزان تعهدات بیمه و مشکلات احتمالی در پرداخت غرامت بیمه شدگان پاسخ داد.

علی تبریزی اعلام کرد: مدیران مزارع تکثیر می توانند به عنوان نماینده صندوق بیمه با اخذ مجوزهای لازم نسبت به ارایه بیمه نامه به سایر پرورش دهندگان اقدام کنند.

وی همچنین برای ارائه توضیحات لازم به آبزی پروران به صورت چهره به چهره و درمناطق مختلف استان اعلام آمادگی کرد.

لازم به توضیح است دولت در راستای سیاستهای تشویقی بیمه ای نسبت به پرداخت بخش اعظمی از هزینه بیمه در قالب سهم دولت به صندوق اقدام کرده است و به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای بیمه آبزیان و بهره مندی از این تسهیلات است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید