Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان شرقی مطرح شد:

اعلام آمادگی عشایر استان برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

قشر عشایر بدون کوچکترین حاشیه همراه نظام و انقلاب بوده اند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب از مدت ها پیش برای کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه ریزی کرده اند، گفت: با توجه به اغتشاشات اخیر اهمیت برگزاری باشکوه و گسترده راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال فراتر،مهم تر و متفاوت از سال های قبل است.

اعلام آمادگی عشایر استان برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام میکائیل اسکندری در هفتمین جلسه و در جلسه نهایی هماهنگی ستاد گرامیداشت دهه فجر آذربایجان شرقی، در اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی افزود: همان طور که اشاره شد دشمنان اسلام و انقلاب کمرنگ کردن آیین های جشن دهه فجر و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برنامه ریزی کرده اند، که برای مقابله با این توطئه ها ضرورت حضور گسترده در این راهپیمایی بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برگزاری باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن در آذربایجان شرقی و تبریز، اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی های لازم از بعد امنیتی، اجتماعی و انتظامی به عمل آمده است و دستگاه های مختلف برای ایجاد زمینه های حضور گسترده مردم توجیه شده اند که امیدواریم تصمیمات ستاد به صورت دقیق به مورد اجرا درآید.

حجت الاسلام اسکندری یکی از برنامه های مصوب این ستاد را راهپیمایی به صورت خانوادگی برخلاف سال های قبل دانست و ادامه داد: بر همین اساس انتظار می رود مردم مومن، متعهد و انقلابی آذربایجان شرقی همراه با اعضای خانواده خود در این جشن بزرگ ملی و میهنی حضور داشته باشند.

وی ایجاد غرفه های نمایشگاهی برای هر یک از دستگاه های اجرایی استان را یکی از برنامه های اصلی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در تبریز برشمرد و با تاکید بر اینکه در این زمینه روسا و مدیران باید در این محل ها برای پاسخگویی به مردم حاضر شوند، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مسئول صدور مجوز در این زمینه اعلام و اضافه کرد: جانمایی این غرفه های به انجام رسیده است و قرار است نمایشگاهی از دستاوردهای دستگاه های اجرایی در آن برپا شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر فضاسازی شهری به مناسبت ایام دهه فجر در تبریز و استان تاکید کرد.

وی تعداد مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز را ۹ مسیر اعلام کرد که با تجمع مردم از ساعت ۱۰ در محلات آغاز می شود در ادامه، مراسم نهایی و تجمع مردمی در ساعت ۱۱ در میدان نماز برگزار می شود.

مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به نقشه های دشمنان برای تحت شعاع قرار دادن راهپیمایی امسال ، گفت: دشمنان پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده اند ، اما مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی و ولایی آذربایجان در طول سال های گذشته نشان داده اند نقشه های دشمنان را به بهترین شکل ممکن خنثی می کنند.

اکبر رضائی ضرورت حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: انعکاس مناسب و مطلوب رسانه ای این روز  ماندگار و تاریخی اثار و برکات بسیار وسیع برای نظام اسلامی خواهد داشت که اهالی رسانه استان در این زمینه پای کار خواهند آمد.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برنامه های مختلف و متنوع این نهاد برای گرامیداشت دهه فجر، ویزیت رایگان، واکسیناسیون رایگان، بهسازی و شن ریزی معابر عشایر، افتتاح مدرسه، برگزاری دوره های آموزشی گیاهان داروئی، برپایی نمایشگاه توانمندی های عشایر و محصولات عشایری و اجرای برنامه های با نشاط برای عشایر را از جمله این برنامه ها بیان کرد.

سیدمحمدحسن آل هاشم با بیان اینکه عشایر آذربایجان شرقی همواره حامی و پشتیبان نظام اسلامی در تمام برهه ها بوده اند، یادآور شد: این قشر بدون کوچکترین حاشیه همراه نظام و انقلاب بوده و با تولیدات خود کشور را در مسیر خودکفایی همراهی کرده اند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: در طول دهه فجر انقلاب اسلامی پروژه های متعددی در جامعه عشایری استان در حال بهره‌برداری است که مهمترین آنها ۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال است.

وی از اعلام آمادگی ریش سفیدان و سران ایلات عشایر استان برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد افزود: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و عشایر استان ما هم مردمانی پرتلاش، کم توقع و تولید کننده هستند که از اول انقلاب اسلامی همراهی با انقلاب اسلامی را در سرلوحه کار خود قرار دادند و امسال هم این همراهی همانند سال های قبل وجود دارد.

آل هاشم ادامه داد: بهره برداری از طرح های آب و آبرسانی، بهداشت مردمی، مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله تیراندازی، کشتی های بومی، مقاله نویسی و مسابقات سوارکاری، آشپزی عشایری از جمله پخت نان و آش از دیگر برنامه هایی است که در ایام دهه فجر در آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

 

 

حجم ویدیو: 62.20M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید