Iranian Agriculture News Agency

دومین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در مراغه کلنگ‌زنی شد

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، دومین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مراغه کلنگ‌زنی شد

دومین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در مراغه کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ‌زنی این طرح بیان کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی به واسطه بازاریابی در سطح بین‌المللی، نقش عمده‌ای در زمینه بازرگانی و فروش این محصولات ایفا می‌کند و راه‌اندازی این پایانه‌ها از رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

علی علیزاده با اشاره به اینکه منطقه جنوب آذربایجان‌شرقی قطب کشاورزی شمال‌غرب کشور است، اضافه کرد: بر همین اساس دومین پایانه صادراتی کشور در این منطقه و به مرکزیت مراغه احداث می‌شود تا مشکل عرضه محصولات کشاورزی منطقه را مرتفع کند.

به گفته وی فرماندار مراغه برای جلب مشارکت سرمایه‌گذار، اخذ مجوزهای لازم و کلنگ‌زنی این طرح زحمت‌های بسیاری متحمل شده است تا این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی منطقه افزایش یابد.

وی گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و در زمین به مساحت ۱۸ هکتار در مسیر روستای «خانقاه» اجرا می‌شود و در فاز نخست برای ۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه نیز پیش از این در گزارشی با تیتر «خام‌فروشی محصولات کشاورزی گریبانگیر اقتصاد مراغه» گفته بود که «ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی که از واحدهای متعدد صنایع تبدیلی نیز برخوردار خواهد بود، بهره‌وری در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد و بخشی از مشکلات این بخش را مرتفع می‌کند».

داود آقایی با بیان اینکه این پایانه که «لجستیک پارک» هم خوانده می‌شود، ادامه داد: پیش از این در «جویبار» با موفقیت اجرا شده و در صورتی که روند اداری آن تکمیل و در مراغه هم بهره‌برداری شود، بخش کشاورزی شهرستان را متحول خواهد کرد.

به گفته وی توان نگهداری بالای محصولات باغی، امکان دست‌چین و بسته‌بندی با تکنولوژی روز و بهره‌گیری از صنایع تبدیلی متعدد در کنار صادرات کددار و قابل پیگیری محصولات جزو ویژگی‌های لجستیک پارک به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام مسئولان امر، در صورتی که این پایانه در مراغه راه‌اندازی شود، محصولات کشاورزی و فرآوری شده شمال‌غرب کشور از طریق مراغه به بازارهای متعدد داخلی و خارجی عرضه می‌شود و از دورریز بسیاری از محصولات جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید