Iranian Agriculture News Agency

فتحی مطرح کرد:

حفظ کاربری اراضی، رکن نخست تامین امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی، اولین رکن تامین امنیت غذایی است.

حفظ کاربری اراضی، رکن نخست تامین امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور که با حضور مسئولین استانی در محل سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، ایام الله دهه فجر و 7 بهمن ماه، سالروز تشکیل امور اراضی کشور، گفت: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، اولین رکن تامین امنیت غذایی است که این امکان را فراهم می کند تا برای تولید محصولات غذایی برنامه ریزی کنیم.

وی با قدردانی از حمایت های نهادهای قضایی، انتظامی و سازمان بازرسی استان از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در زمینه انجام ماموریت های خود مخصوصا فعالیت های امور اراضی، گفت: اگر این حمایت ها وجود نداشت، قطعا امور اراضی نمی توانست ماموریت های خود را به درستی انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تنها ده درصد از فعالیت های جهادکشاورزی در حوزه امور اراضی خلاصه می شود اما 90 درصد حاشیه های این سازمان، در این حوزه است، اظهار کرد: فعالیت های امور اراضی شامل بخش های مختلفی از قبیل مبارزه با تغییر کاربری اراضی، واگذاری اراضی برای انواع سرمایه گذاری، رفع تداخلات اراضی و صدور سند، ... است.

فتحی افزود: در مسایل مربوط به امور اراضی و حفاظت از اراضی زراعی و کشاورزی، از آنجا که نفع شخصی افراد دخیل است و طبق قانون باید از ساخت و سازهای غیرمجاز ممانعت کرد، معمولا حساسیت های خاص خود را دارد و سخت تر از حفاظت از اراضی ملی است.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، گفت: وزارت کشور طبق تفاهم نامه، امکانات خود را از طریق کارگروهی که در این زمینه پیش بینی شده است بکار می گیرد و در استانها از طریق معاونت عمرانی استاندار این تفاهم نامه اجرایی می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود از کارکنان امور اراضی جهادکشاورزی استان و سایر ارگان ها و نهادهای استان که در انجام این ماموریت، سازمان جهاد کشاورزی را یاری می کنند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از حمایت های موسی خلیل‌اللهی ، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی و بابک محبوب علیلو، دادستان تبریز، قاسمی وند رئیس منطقه 5 بازرسی کشور و سردار محمدی جانشین فرماندهی فراجای استان  قدردانی شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید