Iranian Agriculture News Agency

در جلسه مشترک قرارگاه جهاد تبیین اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی مطرح شد:

رسانه ها می‌توانند وظیفه بازرسی و تنظیم بازار را ایفا کنند

تشکیل شورای عالی رسانه به ریاست مدیران روابط عمومی در استان‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: در دهه فجر امسال، بیش از 111 اکیپ به 200 روستا در این استان خدمات رایگان دامپزشکی ارائه می‌کنند.

رسانه ها می‌توانند وظیفه بازرسی و تنظیم بازار را ایفا کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد در نخستین جلسه مشترک قرارگاه جهاد تبیین و جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات رایگان به‌ صورت خوب انجام ‌شده است افزود: خدمات واکسیناسیون، سم‌پاشی، معاینه و درمان از جمله خدماتی است که به روستاییان و بهره‌برداران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت دامپزشکان بخش خصوصی برای ارائه خدمات رایگان از جمله درمان و دارو در دهه فجر امسال بهره گرفته می‌شود افزود: شورای مرکزی نظام دامپزشکی استان نیز با همکاری ۸۰۰ دامپزشک فعال از مجموع 2800 عضو نظام دامپزشکی به ارائه خدمات به روستاها به خصوص روستاهای مناطق محروم می‌پردازد.

وی به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه فجر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در ذیل این ستاد کمیته هماهنگی، کمیته روحانیت، کمیته خدمات رایگان بخش دولتی، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته بانوان و کمیته پشتیبانی و کمیته خدمات رایگان بخش خصوصی تشکیل‌شده است.

بهداد اعلام کرد: از دیگر برنامه‌های مهم که در دهه فجر امسال برگزار می‌شود، جشن بزرگ دهه فجر در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی است. علاوه بر اینکه همکاران بخش دولتی نسبت به برگزاری مراسمات دهه فجر اقدام می‌کنند توسط بخش خصوصی نیز این دهه گرامی داشته می‌شود.

وی بیان کرد: با هماهنگی که در شهرستان‌ها انجام‌شده است گروه‌های جهادی ساماندهی شده و بعد از برگزاری مراسم بدرقه این گروه‌ها فعالیت خودشان را آغاز می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: کمیته روحانیت ستاد بزرگداشت دهه فجر اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز به تبیین فعالیت‌های دامپزشکی خواهد پرداخت.

بهداد با تبریک موفقیت‌های پی‌درپی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: مشاهده می‌شود که هر روز برگی به برگ‌های موفقیت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان افزوده می‌شود و این جای افتخار است. من از تک‌تک همکاران روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و در رأس آن‌ها از رئیس روابط عمومی، آقای مهندس کاظم‌زاده تشکر و قدردانی می‌کنم. روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان که در کشور مقام نخست را کسب کرده است مایه مباهات است و امیدواریم این توفیقات و موفقیت‌ها سال‌های سال ادامه یابد.

وی بابیان اینکه مسئله تبیین به‌عنوان حلقه گمشده بسیار مهم است و باید به آن توجه شود اظهار کرد: روابط عمومی‌ها ویترین سازمان‌ها و ادارات هستند و باید بهترین، تیزهوش‌ترین، تخصصی‌ترین نیروها در روابط عمومی‌ها فعالیت کنند تا بتوانند اقدامات را به شکل مطلوب منعکس کنند.

بهداد افزود: مناسب‌های ملی مانند دهه فجر بهترین فرصت برای بیان اقدامات انجام‌گرفته در ادارات و سازمان‌هاست و اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز آمادگی دارد با برگزاری نشست‌های خبری و ... این مهم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی یک نفر در اثر تب کریمه کنگو جان خود را از دست نداده است ادامه داد: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها ما باید اخبار خوب ومثبت این چنینی را به سمع و نظر مردم برسانند تا به رسالت خود که اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است عمل کنند من اعتقاد دارم که ترویج، آموزش و اطلاع‌رسانی که توسط روابط عمومی‌ها انجام می‌گیرد اصلی‌ترین حوزه ادارات و سازمان‌هاست و ما باید در این زمینه بیانات مقام معظم رهبری و وزیر جهاد کشاورزی را به‌عنوان منشور کاری، عملی و نظری سرلوحه قرارداده و توجه لازم را به روابط عمومی ها داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از ارائه خدمات جهادی اداره کل دامپزشکی در روستاها به دامداران و بهره برداران در ایام دهه فجر خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر نزاعی با تبریک حلول ماه رجب و آرزوی توفیق و بهره‌مندی از فضایل این ماه مبارک گفت: اولین پنج‌شنبه ماه رجب و شب لیله الرغائب بهترین زمان برای استغفار و راز و نیایش با خداوند متعال است و توصیه‌های فراوانی برای بهره‌مندی از این شب و ادعیه و نمازهای مرتبط با آن در مفاتیح‌الجنان صورت گرفته است.

وی در ارتباط با برنامه‌های دهه فجر گفت: هدف ما این است که برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای ایام مبارک دهه فجر به نحو احسن به اجرا برسد و باشکوه و رونق برگزار شود، در حقیقت دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده‌ایم. یکی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این ایام در اداره کل دامپزشکی خدمات جهادی است که همکارانمان در روستاها به دامداران و بهره‌برداران ارائه می‌دهند که آخرین جمع‌بندی‌ها در این زمینه صورت گرفته و به شهرستان‌ها ارسال شده است.

مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به افتتاح 64 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار بالغ ‌بر 19 هزار و 871 میلیارد ریال در ایام‌الله دهه فجر گفت: 5 مگاپروژه منتخب بخش کشاورزی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاونین افتتاح خواهد شد.

وحید کاظم‌زاده با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه جامع کشاورزی در دی‌ماه گفت: برگزاری این نمایشگاه در مساحت ۲۵ هزار مترمربع یک اتفاق بی‌سابقه در برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی بود که یک سالن نیز به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های تابعه اختصاص‌یافته بود و به همت تلاش‌های همکاران و حمایت‌های مدیران شهرستان‌ها و سازمان‌های تابعه، موفق شدیم به‌عنوان غرفه برتر در این نمایشگاه انتخاب شویم.

وی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با مدیران روابط عمومی سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور، گفت: مقام عالی وزارت با تشکیل شورای عالی رسانه به ریاست مدیران روابط عمومی در استان‌ها موافقت کرد که این شورا با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های جهاد کشاورزی استان‌ها تشکیل می‌شود و فرماندهی استانی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان حفظ می‌شود.

مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر قدرتمند شدن ساختار روابط عمومی‌های کشور، گفت: با نگاه وزیر جهاد کشاورزی شاهد ارتقای روابط عمومی‌های جهاد کشاورزی در سراسر کشور خواهیم بود.

کاظم زاده تخصیص اعتبار برای روابط عمومی‌ها را یکی دیگر از راه‌حل‌های رفع مشکلات روابط عمومی های استان در این حوزه دانست ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی هزینه کردن در حوزه روابط عمومی را سرمایه‌ای برای سازمان می‌دانند زیرا به کاهش هزینه‌های سازمان کمک می‌کند و همچنین افزایش اعتماد مردم را در پی دارد.

مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی افزود: بزرگ‌ترین حامی و ضامن تنظیم بازار، رسانه است و باید مدل و روش‌های جدیدی برای تنظیم بازار توسط رسانه تدوین و در اختیار بخش‌ها قرار دهیم و از طریق روابط عمومی انجام این کار، میسر خواهد بود.

کاظم زاده در خصوص قدرت رسانه گفت: رسانه می‌تواند قیمت یک کالا را افزایش یا کاهش دهد و باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کنیم چرا که رسانه می‌تواند هم وظیفه بازرسی و هم تنظیم بازار را ایفا کند.

وی با اشاره به سخنان وزیر گفت: مقام عالی وزارت در جلسه مشترک با مدیران روابط عمومی سراسر کشور بر حمایت‌های اداری، مالی و اختصاص اعتبار برای روابط عمومی تأکید کرد.

مشاور رئیس سازمان و رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت برگزاری کارگاه عملی برای مدیران و کارکنان روابط عمومی سازمان‌های تابعه برای افزایش مهارت تأکید کرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر ضروری است تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه، عکس، فیلم و ... برنامه‌های این هفته را به نحو احسن منعکس کنیم.

عیسی مرادی کریمی افزود: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های این دهه را امسال به بهترین شکل اجرا کنیم و در سطح سازمان و جامعه با رسانه‌های مختلف منعکس کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید