Iranian Agriculture News Agency

عزتی در گفتگو با خبرنگار ایانا خبر داد:

برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی اهمیت بیمه محصولات کشاورزی درشهرستان ورزقان خبر داد.

برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی اهمیت بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ورزقان

پرویز عزتی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  گفت: در جهت تبیین اهمیت بیمه محصولات کشاورزی بین بهره برداران، این مدیریت اقدام به برگزاری مستمر کلاس های آموزشی ترویجی در سطح روستاهای شهرستان کرده است.

 وی گفت: هدف از اجرای کلاس‌های آموزشی ترویجی بیان اهمیت و آشنا کردن کشاورزان با مزایای بیمه محصولات کشاورزی و سعی در ترغیب آنان برای بیمه محصولات کشاورزی خودشان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان سال زراعی جاری را با توجه به کاهش بارش های پاییزی و زمستانه سال کم بارش و خشکی عنوان کرد و گفت: تاکنون وضعیت پراکنش بارندگی نامطلوب و خسارت خشکسالی قابل مشاهده است لذا باید کشاورزان در بیمه محصولات دیم خود جدیت داشته باشند.

عزتی اضافه کرد: سطح بیمه محصولات کشاورزی در شهرستان ورزقان تا این تاریخ در گندم 4 هزار و 665 هکتار و در جو 918 هکتار است که در مجموع سطح بیمه شهرستان 5 هزار و 583 هکتار است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه روند بیمه محصولات کشاورزی روندی صعودی باشد.

وی در آخر گفت: هزینه بیمه یک هکتار 230 هزار تومان است که به ازای هر هکتار 50 هزار تومان حق بیمه از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام و 50 هزار تومان حق بیمه از جانب وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می شود و مابقی که مبلغ 130 هزار تومان می شود از کشاورز دریافت می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید