Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد:

لزوم بهره گیری از علم و دانش برای داشتن امنیت غذایی

محصولات غرفه آذربایجان شرقی در نمایشگاه جامع کشاورزی متنوع و عالی است

نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ، غرفه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران یک مجموعه بسیار دیدنی و با محصولات بسیار عالی و قابل توجه است.

لزوم بهره گیری از علم و دانش برای داشتن امنیت غذایی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا هاشمی در بازدید از غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه جامع کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه آن چیزی که امروز در نمایشگاه می‌بینیم، مسرت بخش است چرا که سالهاست آرزو می‌کنیم که این تولید و عملکرد ها دیده می شد، به لطف خداوند امروز این حاصل شده و من با بازدیدی که از غرفه آذربایجان شرقی داشتم و خدمت مجموعه عزیزانی که بودیم، توضیحاتی که ارائه کردند نشان می داد که در موضوعات مختلف کشاورزی تولیدات به دست تولید کنندگان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه علم هم به کمک بخش کشاورزی آمده است ادامه داد: این علم و دانش باعث شده است که تولیدات کشاورزی که در غرفه آذربایجان شرقی به نمایش گذاشته شده است، یک مجموعه بسیار دیدنی باشد. امیدوارم که ان شالله این رابطه حوزه علم بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که تولید ما امروز در گرو علم هست و علم امروز طلایه دار جریان تولید هست، با آن بخش علم ، تولیدکنندگان علم که دانش بنیان ها هستند بیشتر تعامل داشته باشیم تا هم محصولات مان از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی، سطح عملکرد اینها، ارتقا پیدا کند و غذای سالم را تولید کرده باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که امروز در کشورمان با آن روبرو هستیم، امنیت غذایی است که فقط منحصر به ما نیست این در این برحه زمانی خودش را نشان داد که این موضوع از سال های قبل که حضرت آقا نسبت به امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی و آن چیزی که در پایه کشاورزی و منابع کشاورزی باید اتفاق می افتاد، امروز ما این را لمس می کنیم که ما سالهای قبل باید به این موضوع بیشتر عنایت می کردیم و خوشبختانه با این تحولاتی که در دنیای پیرامونی ما اتفاق می افتد ما این را کاملاً لمس کردیم، امروز دولت و کشوری ماندگار و قدرتمند هست که در حوزه کشاورزی و محصولات استراتژیک حرف اول را بزند. خوشبختانه ما به اینجا رسیدیم، باید فعالیتمان را بیشتر بکنیم. با توجه به تغییر اقلیمی که صورت می گیرد باید به حوزه علم بیشتر اعتماد بکنیم. از علم و عالمان که در بخش کشاورزی فعال هستند کمک بگیریم که بتوانیم محصولاتی با کیفیت داشته باشیم.

 

حجم ویدیو: 15.64M | مدت زمان ویدیو: 00:03:30
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید