Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد .

مجتمع گلخانه‌ای عجب‌شیر هشت ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در شورای اداری شهرستان عجب شیر  که با حضور نماینده عالی دولت در استان برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری نسبت به بهره‌برداری از مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان تا هشت ماه دیگر، بیان کرد: این مجتمع در دولت سیزدهم و طی یکسال اخیر فعال شد.

به گفت وی ۸۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این مجتمع هزینه شده و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هم سرمایه‌گذاران از طریق تسهیلات و آورده شخصی در این طرح که ۳۹ هکتار مساحت دارد، هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای پایاب سد قلعه‌چای حدود ۱۵ سال وقفه دارد، اضافه کرد: احداث شبکه‌های اصلی و فرعی این شبکه بر عهده وزارت نیرو است اما با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی و تامین اعتبار از محل اعتبارات سفر استانی رییس‌جمهور، شرایط برای احداث شبکه فرعی با مشارکت اهالی در برخی از روستاهای این شهرستان فراهم شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه احداث شبکه فرعی پایاب سد قلعه‌چای را سازمان جهاد کشاورزی استان و ۲۰ درصد مابقی را اهالی تامین می‌کنند، اضافه کرد: اکنون قرارداد احداث شبکه فرعی برای ۵۰۰ هکتار از اراضی زیرپوشش منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز با تاکید بر اینکه این سد ۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد، بیان کرد: با قطع شدن جریان آب در فصل گرم سال، آب ذخیره‌شده در مخزن سد رهاسازی می‌شود و بر همین اساس تاکنون سدقلعه‌چای نقش تنظیم جریان آب را داشته است.

یوسف غفارزاده افزود: ظرفیت این سد طی سال‌های پس از بهره‌برداری از آن همواره تکمیل شده است و ۲۴ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن به کشاورزی شهرستان اختصاص دارد.

وی به طرح لوله‌گذاری از مخزن سد به برخی از روستاها از جمله مهماندار به طول ۲۲ کیلومتر اشاره و بیان کرد: این طرح در هفته دولت با ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح شد و امسال افزایش بهره‌وری و استفاده حداکثری از همین ظرفیت ۲۴ میلیون مترمکعبی آب بخش کشاورزی جزو برنامه‌های محوری است.

وی ادامه داد: در سایه همدلی مسئولان استانی و محلی و همچنین مشارکت مردم، سرعت اجرای شبکه فرعی افزایش یافته است و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی پایاب این سد تا پایان سال بعد بهره برداری خواهد شد.

 

حجم ویدیو: 16.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید