Iranian Agriculture News Agency

عزتی در گفتگو با خبرنگار ایانا خبر داد:

تلاش برای تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی در شهرستان ورزقان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری کلاسهای آموزشی ترویجی جهت تشکیل صندوق خرد محلی برای زنان روستایی خبر داد.

تلاش برای تشکیل صندوق های خرد زنان روستایی در شهرستان ورزقان

پرویز عزتی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب گفت: یکی از موانع مهم توسعه فعالیت های زنان روستایی، عدم دسترسی آنها به منابع مالی و اعتباری می باشد از این رو برنامه تشکیل صندوق خرد زنان برای استفاده آسان و سریع زنان روستایی و عشایری از تسهیلات کم بهره می باشد در این صندوق ها زنان روستایی و عشایری با اندوختن سرمایه های اندک خود وام دریافت می کنند ضمانت وام گیرنده به صورت زنجیره ای بین اعضا صورت می گیرد وامهای اعطا شده برای انجام فعالیتهای کشاورزی و تولیدی و با اولویت فعالیتهای گروهی پرداخت می شود.

عزتی در ادامه افزود: ایجاد صندوق خرد محلی از مهمترین فعالیتهای ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی در بخش  زنان روستایی  می باشد  که با هدف اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی انجام می شود.

وی ادامه داد: فعالیت های تولیدی زنان نقش موثری در بقا، افزایش درآمد، رفاه و آسایش خانوار روستایی داشته و پیامد آن بهبود وضعیت تغذیه، بهداشت، جلوگیری از مهاجرت بی رویه، افزایش سواد و ارتقای منزلت اجتماعی خانوار روستایی می باشد از این رو مدیریت جهاد کشاورزی سعی دارد با آموزش نحوه تشکیل صندوق های خرد برای زنان روستایی نقش بسزایی را در اقتصاد روستا داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید