Iranian Agriculture News Agency

فتحی:

آماده حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه ها هستیم

فرماندارآذرشهر: ضرورت توجه به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری آذرشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با کم آبی، اصلاح الگوی کشت، استفاده از آبیاری‌های نوین و توسعه گلخانه ها، تسهیلات ویژه‌ای برای متقاضیان ارائه می شود.

آماده حمایت از  سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه ها هستیم

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه توسعه گلخانه ها از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است افزود: ما آماده حمایت از تمامی سرمایه گذاران در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تنش آبی در آذرشهر و ضرورت استفاده از کشاورزی نوین و صنعتی، تا به حال روند قابل قبولی در ترویج کشاورزی گلخانه‌ای در این شهرستان صورت نگرفته است بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش گلخانه ای شهرستان آذرشهر باید توسعه یابد و رویکردها به سمت کاشت گلخانه ای باشد. با توجه به اینکه شهرستان آذرشهر به مرکز استان نزدیک است سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری باید داشته باشند، لذا باید فرهنگسازی لازم در این زمینه صورت گیرد و ما هم با تامین آب و زمین و ... از آنها حمایت می کنیم.

وی از شروع تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان در حوزه کشاورزی خبر داد و ادامه داد: همه ما در تحقق اهداف بخش کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی و اقتدار غذایی در مقابل نسل حاضر و آیندگان مسئول هستیم.

فتحی خواستار توسعه پوشش بیمه ای در شهرستان آذرشهر شد و گفت: باید کشاورزان را برای بیمه کردن محصولات خود تشویق کنیم.

 وی همچنین برای تسریع در احداث ساختمان جهاد کشاورزی بخش ممقان با استمرار همیاری خیرین نیک اندیش قول مساعد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است گفت: این طرح، فراقوه ای و فرادستگاهی است و همه باید برای فرهنگسازی آن دست به دست هم دهند تا عملیاتی شود.

فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و دامپروری این شهرستان و همت مردمی در این حوزه خواستار توجه بیش از پیش استانی برای شکوفایی این ظرفیت ها و استفاده بهینه از این توانمندی ها در جهت توسعه اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد جامعه و خانواده ها شد.

شمسعلی محمودیان صنایع تبدیلی، کارخانه های لپه سازی آذرشهر، کارگاه های نخودچی ممقان، سیر تیمورلو، پسته قشلاق، انگور شیرامین و... را بهترین فرصت برای سرمایه گذاری دانست و با بیان سیاست های دولت سیزدهم در راستای شکوفایی کشاورزی، گفت: علیرغم محدودیتها و مشکلات، به همت و سختکوشی مردم، شهرستان آذرشهر قطب دامپروری و خشکبار حبوبات استان بوده و در این رابطه بهره گیری از دانش روز از جمله دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد و از تجاری سازی نیز غفلت نشود.

  وی از خشک شدن دریاچه ارومیه به عنوان تهدیدی برای شهرستان آذرشهر نام برد و از استمرار توجه ویژه به احیای قنوات شهرستان در قالب لایروبی و بازآفرینی آنها به عنوان میراث گذشتگان خبر داد.

مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در صورت تامین زمین مناسب از طریق راه و شهرسازی، تعاون روستایی آمادگی دارد نسبت به احداث ساختمان تعاون روستایی شهرستان آذرشهر اقدام کند‌.

رحیم  مهردادی همچنین نسبت به فعال سازی تعاون روستایی فیروزسالار قول مساعد داد‌.

وی با اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: اتاق اصناف کشاورزی باید با استفاده از ظرفیت تشکل ها نقش آفرینی کند.

حسن علیوند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز در این جلسه با تشریح وضعیت کشاورزی شهرستان به بیان میزان تحقق مصوبات جلسه قبلی کارگروه پرداخت.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی استان نیز از همیاری و همکاری فرماندار شهرستان آذرشهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دبیر کمیسیون نظارت استان، قدردانی کرد و گفت: در پرتو این همکاری ها امروز شاهد تشکیل اتاق اصناف کشاورزی شهرستان آذرشهر هستیم.

هادی فرجی آزاد افزود: شهرستان آذرشهر، اولین شهرستان در استان آذربایجان شرقی است که در آن اتاق اصناف کشاورزی شهرستان آذرشهر شروع به فعالیت می کند.

در این جلسه در خصوص مسائل حوزه آب، کشاورزی و منابع طبیعی بحث و تبادل نظر کارشناسی صورت گرفت و تصمیمات لازم در حوزه مذکور اتخاذ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید