Iranian Agriculture News Agency

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرحها و پروژه های در دست اجرای بخش کشاورزی شهرستان عجب شیر

استاندار آذربایجان‌ شرقی به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان عجب‌شیر، از چند پروژه عمرانی و اقتصادی این شهرستان ازجمله شهرک گلخانه‌ای و پایاب سد قلعه چای بازدید کرد.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از طرحها و پروژه های در دست اجرای بخش کشاورزی شهرستان عجب شیر

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان‌شرقی بر تکمیل پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر حداکثر تا پایان شهریور 1402 تاکید کرد و گفت: پایاب این سد حدود 15 سال است که تکمیل نشده و در نتیجه در حد هزینه‌ای که صرف شده از این سد استفاده نمی‌شود و مدیریت آبی شهرستان چندان مطلوب نیست.

 عابدین خرّم در جلسه شورای اداری شهرستان عجب‌شیر که در پایان سفر کاری مدیران استان به این شهرستان تشکیل شد، افزود: باید تلاش کنیم حداکثر تا پایان شهریور 1402 پایاب سد قلعه‌چای تکمیل و مشکل آبی شهرستان در بخش صنعت، کشاورزی و شرب حل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این سفر به اتفاق استاندار محترم استان و مسئولین محلی از پروژه های عمرانی شهرستان اعم از شبکه های اصلی و فرعی سد قلعه چای بازدید کردیم گفت: با توجه بر اینکه احداث شبکه های اصلی و فرعی این سد برعهده آب منطقه ای بوده ولی عملا شرکت مذکور در زمینه شبکه های ۳ و۴ به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته کاری بکند لذا در یکسال گذشته تلاش شد از محل منابع اعتباری استانی و ملی و سفر ریاست محترم جمهوری و مشارکت کشاورزان محترم اقداماتی در شبکه فرعی توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شود و به یاری خداوند این مهم درحال انجام است.

اکبر فتحی با بیان اینکه مجتمع گلخانه ای شهرستان عجب شیر درسطح ۳۹ هکتار ایجاد شده ادامه داد: در یک سال اخیر سرمایه گذاران محترم با تحویل زمین اقدام به سرمایه گذاری کرده اند و بخشی از این طرح ان شاء الله در دهه مبارک فجر سالجاری افتتاح خواهد شد و مابقی تا خردادماه سال آتی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

وی افزود: در این خصوص از استاندار محترم و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان و فرماندار شهرستان و همکاران خودم در شهرکهای کشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تشکر می کنم .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز از تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی برای انتقال آب سد آرتمیای رحمانلوی شهرستان عجب شیر خبر داد و افزود: میزان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای پروژه انتقال آب سد آرتمیای رحمانلوی عجب شیر مصوب شده و دوره زمانی این پروژه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ بوده و تخصیصات هم به تناسب هر سال اتفاق خواهد افتاد.

محمدفرشکاران با اشاره به تصویب اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان عجب شیر افزود: این اعتبارات مربوط به پروژه‌های ۱۰ دستگاه اجرایی استان از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد، منابع طبیعی، ورزش و جوانان و غیره است.

لازم به ذکر است رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به همراه استاندار آذربایجان‌شرقی با سفر به شهرستان عجب شیر از شهرک گلخانه‌ای و پایاب سد قلعه چای بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید