Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

عزم دولت برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر عزم دولت برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در سطح کشور و به تبع آن در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

عزم دولت برای رفع تداخل اراضی کشاورزی در استان آذربایجان شرقی

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه حضور در جلسه مجتمع مس سونگون در نشستی با همکاران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ورزقان به اولویت‌های بخش کشاورزی در دولت سیزدهم اشاره نمود و گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها یکی از این اولویت ها می باشد که اقدامات خوبی در این زمینه اعم کاشت به موقع و استفاده از بذوراصلاح شده و تغذیه مناسب و رعایت تناوب زراعی انجام پذیرفته است.

وی رفع تداخل پلاکات ثبتی و صدور سند کشاورزی را از دیگر اولویت های جهادکشاورزی دانست و افزود: در این ارتباط نیز اقدامات خوبی صورت گرفته ولی نیازمند تلاش و هماهنگی بیشتر است که هماهنگی های لازم برای تسریع در کار بعمل آمد.

فتحی بر رفع تداخلات اراضی و اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات تاکید نموده و ادامه داد: رفع تداخلات یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین کشور و به تبع استان آذربایجان شرقی و شهرستان ورزقان به شمار می رود و این نقطه عطفی برای حل این معضل چندین ساله بین کشاورزان و دولت می باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال دستور دکتر ساداتی نژاد وزیر محترم جهاد کشاورزی دولت سیزدهم  جهت اتمام رفع تداخلات اراضی در کشور تا پایان سال ۱۴۰۲ ، این مساله به طور جدی‌تر در دستور کار رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی قرار گرفته است افزود: ماحصل اقدامات مربوط به تداخل اراضی موجب صدور سند برای کشاورزان می شود و اینگونه این قشر هم با تثبیت مالکیتشان براحتی می توانند خدماتی هم چون وام بانکی دریافت کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به اولویت کشاورزی قراردادی در دولت سیزدهم اشاره نموده و گفت: بایستی از ظرفیت بوجود آمده در زمینه کشت قراردادی در کشت های پاییزه نظیر گندم و سایر کشت های غالب منطقه در راستای بهزراعی و حل مسائل تنظیم بازار محصولات کشاورزی بهره برد.

فتحی با تاکید بر رعایت الگوی کشت و ترکیب کودی در راستای بهبود تغذیه مزارع و باغات ادامه داد: رعایت ترکیب کودهای ازته و فسفاته و پتاسه ضروری است و برش شهرستانی کودها نیز بر همین اساس است و با توجه به ابلاغ برنامه الگوی کشت، لزوم اجرای آن و تعلق مشوق ها از جمله کود یارانه ای به کشاورزانی که این الگو را رعایت کنند بایستی به انحای مختلف به اطلاع کشاورزان رسانده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید