Iranian Agriculture News Agency

گفتگوی اختصاصی ایانا با کارشناسان حوزه خاک:

قضیه خاک در کشور از قضیّه‌ آب مهم‌تر است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: خاک هم از جنبه معنوی و هم علمی بسیار ارزشمند است لذا ما باید در حفظ و نگهداری آن برای آیندگان کوشا باشیم.

قضیه خاک در کشور از قضیّه‌ آب مهم‌تر است

 حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته خاک در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته گرامیداشت خاک گفت: مقام معظم رهبری فرمودند « قضیه خاک از قضیّه‌ آب مهم‌تر است؛ ما مشکل آب هم داریم، مشکل بزرگی هم هست، لکن برای تهیه آب راه‌ های فراوانی وجود دارد؛ برای تهیّه‌ خاک حاصلخیز این راه‌ها دیگر وجود ندارد." که این حاکی از اهمیت این ماده ارزشمند و حیات بخش است.

وی گفت: اهمیت و ارزش خاک از دو جنبه قابل بررسی است: از جنبه معنوی، آیاتی که در قرآن کریم در ارتباط با خاک به کار رفته است اهمیت و حساسیت خاک را نشان می دهد. از لحاظ علمی نیز خاک زیربنای کشاورزی خوب و رسیدن به امنیت غذایی است. تشکیل یک سانتیمتر خاک صدها سال طول می کشد و فرسایش و از بین رفتن آن به دلایل انسانی و سوء مدیریت اتفاق می افتد لذا بایستی در محافظت و نگهداری از آن تلاش فراوانی کرد.

حجم ویدیو: 29.48M | مدت زمان ویدیو: 00:02:17
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید