Iranian Agriculture News Agency

زمانزاد قویدل تاکید کرد:

لزوم کاهش فشار بر مراتع و پرورش گله‌ها به صورت متراکم

حمایت از عشایر استان برای پرورش کرم ابریشم با دادن یارانه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ما آماده ترویج و حمایت از صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم توسط عشایر استان هستیم.

لزوم کاهش فشار بر مراتع و پرورش گله‌ها به صورت متراکم

  به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، صمد زمانزاد قویدل در نشستی با مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی که با حضور کارشناسان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شده بود افزود: برای گسترش پرورش کرم ابریشم، وزارت جهاد کشاورزی با دادن یارانه در تامین تخم نوغان از تولیدکنندگان این امر حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: عشایر استان می‌توانند در کنار سایر فعالیت ها به دلیل در اختیار داشتن بهترین مراتع به پرورش زنبورعسل نیز بپردازند از طرفی با توجه به اینکه زنبورعسل از بحث تک محصولی خارج شده می‌توانند درآمد خوبی از این راه به دست می‌آید.

قویدل به اهمیت بازاریابی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: عشایر استان از نبوغ اقتصادی خوبی برخوردار هستند و خودشان تشخیص می دهند که در تولید چه محصولاتی صرفه اقتصادی وجود دارد و به آن سمت و سو حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: سیاست‌ های کلی وزارت جهاد کشاورزی کاهش فشار بر مراتع و پرورش گله‌های کشور به صورت متراکم و رعایت ظرفیت مراتع بوده تا به مراتع جان و دلی تازه ببخشد.

قویدل با بیان اینکه یکی از نقش‌های مهم عشایر در استان و کشور تولید گوشت و به خصوص گوشت قرمز است گفت: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توجه به مباحث اصلاح‌نژادی است و ورود ژن های جدید موجب افزایش بهره‌وری و تداوم تولید خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت زیادی برخوردار است و باید این فاصله از میان برود افزود: اگر دنبال غنی‌سازی مراتع هستیم باید از ظرفیت این شرکت‌ها بهره ببریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید