Iranian Agriculture News Agency

تاج الدینی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه های آموزشی تنظیم و کالیبراسیون ردیف کارها و دستگاه های کشت مستقیم در هوراند

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از برگزاری کارگاه های آموزشی تنظیم و کالیبراسیون ردیف کار و دستگاه های کشت مستقیم در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کارگاه های آموزشی تنظیم و کالیبراسیون ردیف کارها و دستگاه های  کشت مستقیم در هوراند

 سید رضا تاج الدینی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: از آنجاییکه در برخی از زمینهای کشاورزی این شهرستان کاشت با دستگاه های پنجه غازی و گاو آهن انجام می گیرد عمق کاشت یکنواخت رعایت نشده و همچنین بذر و کود مصرفی در عمق های مختلف جایگذاری می شود که این امر باعث عدم یکنواختی سطح سبز گردیده و این سطح سبز غیر یکنواخت باعث عدم استفاده مناسب از عوامل محیطی نظیر رطوبت، دما، نور و ... گردیده و در نهایت موجب کاهش عملکرد می شود.

وی ادامه داد: با این دستگاه کشت بصورت مستقیم وکود و بذر را در موقعیت و فاصله مناسب از همدیگر قرار می گیرد و با توجه به عمق مناسب کاشت باعث استفاده از کمترین مقدار بارندگی شده و موجب ایجاد سطح سبز در کمترین زمان شده و موجب یکنواختی آن می شود و میزان مصرف بذر در واحد سطح را کنترل نموده نسبت به روش دست پاش کاهش می دهد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هوراند افزود: به منظور ترویج و توسعه کشاورزی حفاظتی و گسترش سطح مزارع مکانیزه شهرستان کارگاه های تنظیم دستگاه های کشت مستقیم در روستاهای این شهرستان برگزار گردید و حضورکشاورزان در این کارگاهها باعث افزایش آگاهی و ارتقاء مهارت و تغییر نگرش آنها شده تا ضمن انجام کشاورزی حفاظتی از مزایای کشت مستقیم آشنا شوند و به حفظ خاک و آب کمک نمایند و از مزایای اقتصادی آن که افزایش تولید به صورت پایدار می باشد برخوردار شوند.

تاج الدینی افزود: در سال زراعی جاری به تعداد 5 مورد کارگاه آموزشی کالیبراسیون دستگاه کشت مستقیم با حضور بیش از100 نفر از بهره برداران و کشاورزان پیشرو برگزار گردیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید