Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا مطرح کرد:

صادرات هر گونه محصول در سال زراعی جدید مستلزم کد شناسه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: صادرات هر گونه محصول در سال زراعی جدید مستلزم کد شناسه است.

صادرات هر گونه محصول در سال زراعی جدید مستلزم کد شناسه

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اشاره به اهمیت اخذ کد شناسه در تسریع روند صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: در راستای تقویت امنیت غذایی، ضرورت ارتقای کمی و کیفی محصولات گلخانه‌ای، پایش زنجیره سلامت محصولات غذایی از بستر تولید تا سفره مصرف کنندگان و نظارت بر فرآیند تولید محصولات سبزی صیفی گلخانه ای از بسترتا مقصد( صادراتی یا بازار داخلی )، ثبت کلیه مراحل تولید و عرضه محصولات سالم، اخذ کد شناسائی ضروری است.

وی افزود: ثبت اطلاعات واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای در سامانه سانکا و دریافت کد QR  تولیدی در این سامانه به منظور ردیابی مبدا و آگاهی از نحوه و شرایط تولید، برای انجام صادرات از الزامات تایید محصولات صادراتی می باشد.

عباسی ضمن توصیه به گلخانه داران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات گلخانه ای بایستی کلیه واحدهای تولیدی از ابتدای کاشت نسبت به دریافت کد شناسه QR  برای واحدهای گلخانه ای خود اقدام و متعاقب آن گواهی سلامت محصول دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات فوق ابتدا در سامانه سانکا (سامانه نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی الکترونیک) و در گام بعدی در سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) انجام می پذیرد.

 عباسی در پایان خاطر نشان کرد: شناسنامه محصول در سامانه سانکا به چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و عربی قابل مشاهده است و بازرگانان در کشورهای مقصد نیز می‌توانند با اسکن کد تولیدشده، از وضعیت و شرایط تولید محصول به ویژه موقعیت جغرافیایی واحد تولیدی، نوع بذر، وضعیت تغذیه، نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و سایر عوامل موثردر تولید آگاهی پیدا کرده و با اطمینان از کیفیت محصول نسبت به انعقاد قرارداد خرید اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید