Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

علاقه‌مند مشارکت شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: علاقه‌مند مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم و کشتارگاه طیور نیز می تواند توسط شهرداری ایجاد شود.

علاقه‌مند مشارکت شهرداری تبریز در حوزه گلخانه و صنایع تبدیلی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تولید کود فسفاته است که در صورت تمایل شهرداری، این موضوع می تواند بستر مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک بین این دو ارگان باشد.

وی افزود: اشتراکات کاری زیادی بین شهرداری و جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف وجود دارد به طوری که سازمان جهاد کشاورزی استان عضو کمیسیون ماده ۵ شهرداری است.

فتحی به آخرین وضعیت منابع ذخیره شده اشاره کرد و گفت: جنگ اوکراین و روسیه در دنیا منجر به خطر افتادن امنیت غذایی در تمامی دنیا شد، ایران در این جنگ کمترین آسیب را داشته است. 

وی در خصوص وضعیت گندم موجود در استان گفت: اگر چه بارندگی کمتری در سالهای اخیر داشته ایم اما خوشبختانه در تولید محصولات اساسی اتفاق خوبی رخ داده است و 7.5 میلیون تن گندم خریداری شده است و سیاست دولت مبنی بر افزایش قیمت گندم باعث رغبت کشاورزان برای فروش به دولت شده است. به لحاظ ذخیره استراتژیک گندم در بهترین وضعیت قرار داریم تا خرداد سال آینده غلات ما در سیلوها یا بنادر موجود است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: عمده مشکلات شهری ما مربوط به افرادی است که  اقدام به ساخت‌وساز در حریم اراضی کشاورزی کرده و به دنبال تغییر کاربری هستند. خوشبختانه از زمان حضور آقای هوشیار در شهرداری تبریز چنین اتفاقاتی نیفتاده است.

فتحی ادامه داد: در خصوص تغییر کاربری‌ها چندین نهاد و اداره تصمیم گیر هستند و اگر هم تغییر غیرقانونی رخ داده باشد قانون به ما اجازه طرح دعوی می‌دهد و اکثرا تلاش می‌کنیم در مراحل اولیه جلوی تغییر کاربری‌ها را بگیریم اما برخی مشکلات در این خصوص وجود دارد.

وی تصریح کرد: چیزی که ما با شهرداری در مساله اراضی اشتراک داریم در خصوص حریم شهرهاست که حتی اگر جریمه تخلفات پرداخت شود، ما به موجب قانون مجبوریم تا شکایت کنیم که این مساله موجب نارضایتی مردم است.

فتحی در ادامه به زیباسازی کشاورزی برخی از مناطق تبریز اشاره کرد و افزود: در محدوده شهر یک سری اراضی با کاربری کشاورزی وجود دارد، مثلا در محدوده میدان آذربایجان، اهالی سبزی کاری را رواج داده اند. علاقه داریم که در پارک بزرگ و میدان آذربایجان سبزی کاری را در راستای توسعه گردشگری کشاورزی و برای زیبایی فضای سبز افزایش دهیم تا محلی برای گردش و تفریح شهروندان باشد و مردم هم بتوانند استفاده کنند. 

وی در خصوص ویلاسازی در اطراف شهر تبریز عنوان کرد: زندگی آپارتمانی باعث شده که هرکسی به دنبال زمینی خارج از شهر است و اسم این وضعیت را هم ویلاسازی نمی‌توان گذاشت، مساله‌ای که این روزها برسر زبان افتاده موضوع ایجاد شهرکهای ویلایی است که تا حدی می‌تواند جلوی این مساله را بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت میدان دام در تبریز گفت: ما آماده هستیم تا محل میدان دام را شناسایی کنیم و شهرداری سرمایه‌گذاری کند. 

فتحی تصریح کرد: سیاسیت اولیه ای که در ابتدای دولت اتخاد شد باعث شد کشاورزان محصولات تولیدی را به شرکت بازرگانی دولتی ایران تحویل بدهند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهماتی که بین جهادکشاورزی و شهرداری در تهران حاکم است را باید به استان خودمان نیز بیاوریم.

فتحی در خصوص عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی و مرغ و تخم مرغ گفت: احداث بازارچه‌های محلی باعث می‌شود تا هم قیمت‌ها و هم عرضه و تقاضا کنترل شود و به همین دلیل از شهرداری برای احداث این بازارچه‌ها کمک می‌خواهیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید