Iranian Agriculture News Agency

در نشست وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی مطرح شد:

آذربایجان‌شرقی قطب تولید کشاورزی در کشور است

نمایندگان شهرستانهای ورزقان ، شبستر و بناب در نشست وزیر جهادکشاورزی با نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی بر رفع مشکلات بخش کشاورزی استان و شهرستانهای محل ماموریتشان تاکید کردند.

آذربایجان‌شرقی قطب تولید کشاورزی در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: آذربایجان‌شرقی قطب تولید کشاورزی بوده و ظرفیت های بالقوه ای دارد که مهجور مانده است.

الله وردی دهقانی، افزود: سد حاجیلر چای ۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد و سالانه این مقدار آب به ارس می ریزد و از دسترس خارج می شود؛ مانند این است که سدی وجود ندارد بر این اساس پایاب آن باید ایجاد شود.

علی راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس نیز گفت: ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر از اراضی شبستر در دامنه میشو قرار دارد و بر این اساس به جای سد، آبخیزداری نتیجه بهتری در این منطقه دارد.

حجت الاسلام شیخ رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مشکلات دامداری سنتی و میزان تولید شیر، مشکلات صادرات پیاز، تعرفه گذاری محصولات کشاورزی و کمبود نان در روستاها و شهرهای و صف طولانی نان از جمله مشکلات این شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید