Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران آذربایجان شرقی

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از طریق بانک کشاورزی در عرض ۲ ماه ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع و مصارف در اختیار دامداران و مرغداران استان قرار داد.

پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دامداران و مرغداران آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نودمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: این تسهیلات در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها توسط بانک کشاورزی با کمترین تشریفات اعطا شد.

وی با اشاره به اینکه در مورد تسهیلات تکلیفی نیز در تبصره ۱۸، آذربایجان شرقی با تمام توان وارد شده است، ادامه داد: استان آذربایجان شرقی ۱۰۰ درصد منابع را جذب کرده طوری که در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۵۰ میلیارد تومان برای خط اعتباری مکانیزاسیون، کمباین و دنباله بند در بانک کشاورزی پرداخت شده است.

فتحی افزود: در خصوص ارائه تسهیلات بانکی به بخش صنعت مرغداری و اتحادیه مرغ های تخمگذار در استان بخشی از آن و در واقع ۵۰ درصد ارزش سرمایه در گردش مرغداران به آنها پرداخت شده است که این روند منطقی است.

وی همچنین از همت و تلاش مرغداران و فعالان صنعت مرغداری در رفع مشکلات اصلاح یارانه ها قدردانی کرد و افزود: مرغداران و بخش کشاورزی با تلاش هایی که انجام دادند کمترین مشکلات را در تغییر ارز ترجیحی به نیمایی داشتند و در این جراحی اقتصادی کشور همکاری مناسب داشتند تا این طرح با موفقیت اجرا شود.

گفتنی است ارائه گزارش مصوبه هشتاد و هشتمین نشست شورا با عنوان « بررسی مشکلات ناشی از عدم تایید وثایق املاک و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی توسط بانک ها و موسسات اعتباری در اعطای تسهیلات بانکی » پیش از دستور این جلسه بود.

همچنین بررسی موضوع لزوم هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص ارائه گواهی بهداشت محصولات صادراتی کشاورزی و صنایع تبدیلی، بررسی پیشنهاد کاهش نرخ مالیات اشخاص حقوقی فعال در تمامی حوزه ها موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات های مستقیم و انتخاب هشت نفر از مدیران عامل شرکت های برتر خصوص و تعاونی یا روسای تشکل های تعاونی و خصوصی مطابق بند ۴ بند «د» ماده ۱ دستور العمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی، سه دستور جلسه این نشست بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید