Iranian Agriculture News Agency

بی پروا در گفتگو با ایانا خبر داد:

رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید زغال اخته در کشور

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ارزش افزوده محصول فرآوری شده زغال اخته 3 برابر فروش محصول خام است.

 رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید زغال اخته در کشور

محمد باقر بی پروا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در ارتباط با سطح زیر کشت و تولید محصول زغال اخته در استان آذربایجان شرقی گفت: کل سطح زیر کشت زغال اخته استان 311 هکتار است که شامل 301 هکتار باغات بارور و 10 هکتار غیر بارور است.

وی افزود: براساس برآوردهای اولیه میزان تولید محصول زغال اخته در سالجاری بیش از 1100 تن بوده و متوسط عملکرد در واحد سطح 3.5 تن در هکتار است.

بی پروا با بیان اینکه 20 درصد از محصول تولیدی زغال اخته استان مصرف تازه خوری داشته و 80 درصد آن به شربت، ترشی و ... تبدیل می شود تاکید نمود: ارزش افزوده محصول فرآوری شده 3 برابر فروش محصول خام است و مصرف آن هم در بازارهای داخلی و هم در بازار کشورهای همسایه و آسیای میانه صورت می گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی بعد از استان قزوین حائز رتبه دوم تولید این محصول در کشور است افزود: بیشترین سطح زیر کشت و تولید زغال اخته استان به ترتیب در شهرستانهای هوراند، کلیبر و خداآفرین است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید