Iranian Agriculture News Agency

موفقیت باغدار مراغه‌ای در افزایش تولید سیب درختی

باغدار مراغه‌ای با رعایت اصول فنی موفق به افزایش ۶ برابری تولید سیب در این شهرستان شد.

موفقیت باغدار مراغه‌ای در افزایش تولید سیب درختی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مصطفی فیضی از اهالی روستای سرگیزه مراغه برابر اندازه گیری فنی کارشناسان استان از هر هکتار باغ خود بیش از ۱۱۵ تن سیب درختی برداشت کرده است.

وی علت موفقیت خود را استفاده از توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، بهره گیری از روش‌های نوین باغبانی، هرس به موقع درختان و مبارزه به موقع با آفات بیان کرد.

معاون رئیس سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مراغه گفت: متوسط برداشت سیب درختی در باغهای شهرستان ۱۹ تن در هکتار است که این باغدار ۶ برابر محصول بیشتر تولید کرده است.

سعید خیراندیش افزود: با وجود کاهش تولید سیب در باغ‌های شهرستان به علت سرمای دیررس بهاره و بارش‌های زمان گل دهی این باغدار محصول خوبی تولید کرده است.

حسین فروغی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: محصولی که در این باغ تولید شده از نظر کیفیت، رنگ گیری و اندازه محصول بسیار خوب است.

محقق مرکز تحقیقات باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت: با وجود مشکلات تولید میوه در ابتدای سال این باغدار محصول خوبی تولید کرده است.

دژم پور افزود: تمامی شاخص‌های معرفی باغداری نمونه از جمله آبیاری قطره‌ای، هرس و کود دهی در باغ آقای فیضی به خوب مدیریت شده است.

مراغه قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی است و پیش بینی می‌شود امسال ۲۷۰ هزار تن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

 

حجم ویدیو: 10.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید