Iranian Agriculture News Agency

خیر اندیش در گفتگو با ایانا خبر داد:

پیش بینی ذخیره سازی 120 هزار تن سیب در سردخانه های شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: پیش بینی می شود حدود 120 هزار تن سیب درختی درسردخانه های این شهرستان ذخیره شود.

پیش بینی ذخیره سازی 120 هزار تن سیب در سردخانه های شهرستان مراغه

سعید خیراندیش در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  با بیان اینکه پیش بینی می شود 270 هزار تن سیب در شهرستان مراغه برداشت شود افزود: در حال حاضر همزمان با برداشت سیب در باغات شهرستان مراغه بارگیری این محصول در سردخانه های شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 54 واحد سردخانه در شهرستان مراغه وجود دارد افزود: این سردخانه ها بیش از 150 هزار تن ظرفیت بارگیری دارند و همچنین واحدهای سورتینگ و بسته بندی این محصول نیز در سطح شهرستان در حال فعالیت می باشند.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی را در مدت زمان محدودی می شود نگهداری کرد تصریح کرد: زمان نگهداری سیب درختی در سردخانه در حدود 4 ماه است اما در سردخانه های شهرستان امکان نگهداری تا 6 ماه نیز وجود دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با اشاره به درصد تولید سیب زیردرختی در شهرستان از فعالیت کارخانجات فرآوری این محصول در شهرستان خبر داده و افزود: از سیب زیر درختی تولیدی درصدی جذب کارخانه های چیپس میوه و پوره و لواشک و ... شده و در صد بالایی از آن در چرخه تولید آبمیوه این محصول به کارخانجات آبمیوه وکنسانتره در این شهرستان و شهرستان ها و استانهای همجوار ارسال می شود.

وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که با عنایت به بررسی آمار و اطلاعات سالهای قبل در این زمینه سالانه حدود 15 درصد از ظرفیت سردخانه های این شهرستان به محصول تولیدی سیب درختی شهرستانهای مجاور اختصاص می یابد.

شهرستان مراغه با دارا بودن حدود 14600 هکتار باغ سیب رتبه اول استانی را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید