Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بر بهره‌گیری از روشهای جدید کشاورزی، نیروهای کارآمد و ظرفیت شرکت های دانش بنیان کشاورزی تاکید کرد.

لزوم بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایثار و فداکاری پیشکسوتان جبهه و جنگ و سنگرسازان بی سنگر گفت: اگر با عمق وجود پذیرش داریم که شهدا جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و به مملکتشان هدیه کردند تا آن را حفظ کنند باید به فعالیتهای آنها در آن دوران توجه کرده و ببینیم که جهادگرها چه کارهای بزرگی انجام داده اند، آنها با علم آن زمان به گونه ای مهندسی جنگ انجام دادند که اگر با امروز مقایسه کنیم متوجه می شویم که طراحی، نصب و ساختی که آنها انجام دادند کار راحتی نبوده و عمل آنها به جزء ایثار و معامله با خداوند با چیز دیگری قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم باید اکنون که مسئولیت داریم و تکالیف مهمی بر عهده ما گذاشته شده است در کار خود جدی بوده و با تمام توان تلاش کنیم. 

فتحی به اهمیت کنترل قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و افزود: شبکه عرضه موجود مرغ جوابگو نیست و ما درصدد هستیم تا در مورد این شبکه تجدید نظر کنیم. شبکه عرضه مرغ باید به گونه ای باشد که مرغ به دست همه آحاد مردم با قیمت مصوب برسد تا نقشش را در تنظیم بازار مرغ نشان دهد. برای این کار ما تعداد مباشرها را زیاد می کنیم و تحت عنوان کاسبان امین به کار می گیریم تا بتوانیم مرغ منجمد را در زمان پیک مصرف به دست مصرف کننده برسانیم.

وی بیان کرد: در استان در مورد مرغ براساس تقاضا کمبود نداریم و قیمت ها را از محل مرغداری تا رسیدن به دست مصرف کننده کنترل می کنیم و بر آن نظارت داریم.

وی با اشاره به اینکه ما در تولید تخم مرغ محدودیت نداریم افزود: شبکه عرضه تخم مرغ نیز به گونه ای می شود که بتوانیم تخم مرغ را با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ما برای تامین پروتئین مورد نیاز با جدیت ورود کرده ایم تا قیمتها را کنترل کنیم.

فتحی به طرح جهش تولید اشاره کرد و گفت: در این طرح شیوه های اصولی کاشت و داشت و برداشت از جمله زمان مناسب آبیاری، اهمیت مبارزه با آفات و امراض و ... به کشاورز یادآوری می شود.  ما در این طرح در کنار کشاورزان هستیم و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می دهیم و از کشاورز حمایت می کنیم تا عملکردش را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اولویت ما در مورد کشت محصولات کشاورزی، حمایت از محصولات استراتژیک است افزود: برنامه‌ریزی ما این است که در حوزه دریاچه ارومیه محصولات با نیاز آبی بالا کشت نشود و به جای آن محصولاتی با نیاز آبی کمتر از جمله کلزا کشت شود که کشت کلزا در استان ما از 20 شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر در شهرستانهای نیمه گرمسیر و گرمسیر ادامه خواهد داشت.

فتحی تاکید کرد: ما درصدد هستیم تا بستری را برای شناسایی نیروهای جوان و کارآمد و با استعداد فراهم کنیم تا از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کرده و آنها را بر اساس استعداد به کارگیری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید از روش های جدید در کشت محصولات کشاورزی بهره گرفته شود افزود: در این زمینه شرکت های دانش بنیان ظرفیت عظیمی دارند و می خواهند محصولات خود را حتی به صورت تضمینی نیز ارائه کنند و ما باید از این محصولات جدید استقبال کنیم تا بتوانیم محدودیت ها و موانع را رد کرده و به پیشرفت برسیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید