Iranian Agriculture News Agency

احمدی خبر داد:

تولید 4550 تن بذر اصلاح شده گندم در شهرستان هشترود

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از تولید 4 هزار و 550 تن بذر اصلاح شده گندم در این شهرستان خبرداد .

تولید 4550 تن بذر اصلاح شده گندم در شهرستان هشترود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مجید احمدی در حاشیه بازدید سرهنگ گل محمدزاده جانشین فرمانده سپاه عاشورا، سرهنگ ناجی فرمانده سپاه ناحیه هشترود و سرهنگ دهقانزاده فرمانده بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی از مرکز تولید و بوجاری بذر شرکت تعاونی روستایی هشترود در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت:  در سالجاری مقدار 4 هزار و 550 تن بذر اصلاح شده گندم دیم اصلاح شده از کشاورزان طرف قرارداد تولید بذر خریداری و پس از مرحله فرآوری و تاییدیه واحد کنترل و گواهی بذر استان با قیمت مصوب دولتی تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی گفت: دو واحد تولید بذر اصلاح شده گندم با ظرفیت 5 هزار تن وجود دارد که بذور اصلاح شده طبقات مادری و گواهی شده گندم دیم را تولید و در اختیار گندم کاران شهرستان و استان  قرار می دهند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: عمده ارقام تولید شده بذور گندم در این شهرستان ارقام هشترود ، هما و باران بوده که این ارقام متناسب با اقلیم منطقه بوده و دارای پتانسیل بالا می باشد .

وی گفت: بذور ارقام اصلاح شده گندم دیم با داشتن خلوص ژنتیکی و خلوص فیزیکی بالای 98 درصد در مقایسه با ارقام بذور خود مصرفی زارعین گندمکار تا 30 درصد می تواند عملکرد و تولید بالاتری داشته و با توجه به پرداخت یارانه توسط دولت برای بذور اصلاح شده برای گندمکاران نیز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد . شهرستان هشترود در تولید بذر اصلاح شده گندم رتبه اول استانی دارد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید