Iranian Agriculture News Agency

پور حیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

تامین بذور مورد نیاز برای کشت های پاییزه در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از تامین بذور مورد نیاز برای کشت های پاییزه در شهرستان ورزقان خبر داد.

تامین بذور مورد نیاز برای کشت های پاییزه در شهرستان  ورزقان

 سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  ضمن بیان اینکه شهرستان ورزقان جزء مناطق سردسیر کشور محسوب می شود و کشت های پاییزه در این منطقه نسبت به مناطق دیگر استان زودتر اتفاق می افتد گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان برای تامین نهاده های کشت پاییزه برنامه ریزی لازم را انجام داده تا کشاورزان در تهیه نهاده با مشکل مواجه نشوند.

  وی افزود: در زمینه تامین بذور اصلاح شده مورد نیاز برای کشت های پاییزه با شرکت های تامین کننده بذور ، هماهنگی لازم برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: تا این تاریخ تقریبا 100 تن از ارقام مختلف بذر غلات توسط شرکت تعاونی روستایی و شرکت های خصوصی خریداری و به شهرستان حمل شده است و کشاورزان می توانند نسبت به خرید بذر مورد نیاز خود اقدام کنند .

پورحیدر افزود: از آیتم های اصلی افزایش تولید در واحد سطح استفاده از بذور اصلاح شده و عاری از بذر علفهای هرز می باشد، لذا کشاورزان سعی کنند تا حد امکان از بذور اصلاح شده در کشت های خود استفاده کنند و در صورتی که نتوانند از بذور اصلاح شده استفاده کنند حتما بذور خود مصرفی را بوجاری و ضدعفونی کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید