Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی

اربعین حسینی، جلوه اقتدار امت اسلامی و جاودانگی پیام عاشورا است

در آستانه اربعین حسینی، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

اربعین حسینی، جلوه اقتدار امت اسلامی و جاودانگی پیام عاشورا است

 به گزارش خبرنگار ایانا از آذربایجان شرقی، این مراسم با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمع کثیری از همکاران سازمان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در حاشیه این مراسم اربعین حسینی را  جلوه اقتدار امت اسلامی و جاودانگی پیام عاشورا  دانست و گفت: دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) پس از گذشت سده‌های متمادی به عنوان سفیران قیام عاشورا به بازروایی آموزه‌های حق‌طلبی و آزادی‌خواهی امام حسین(ع) می‌پردازند تا اینگونه ظرفیت و قدرت جهان اسلام را در سطح بین‌المللی مخابره کنند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه قیام بزرگ عاشورا، پایه‌گذار مکتب و گفتمانی فکری و اخلاقی محسوب می شود که همچنان ارزشهای این قیام در اعماق وجود اهل یقین، زنده است و در این میان، عاشقان مکتب حسینی رسالتی بس خطیر را در ارتباط با انتقال و مخابره حقیقت این پیام در دنیا برعهده دارند ادامه داد: اربعین حسینی، بیانگر اهمیت مبارزه با ظلم و تبعیض است که در روشنایی آن می توان این درس را آموخت که انسان همواره باید در برابر نظام استبدادی و ظلم ایستادگی کند و تا براندازی آن باید از خود مقاومت نشان دهد.

وی با بیان اینکه در اربعین حسینی نهضت سرخ کربلا تثبیت و در اذهان تاریخ ماندگار شد، از این رو برای پاسداشت عاشورا در روز اربعین عاشقان حسینی با حرکت امام حسین(ع) تجدید عهد می‌کنند که البته در بهترین وجه خود آن را با رفتن به زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلا ابراز می‌کنند ادامه داد: دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) در حرکتی خود جوش و فارغ از هر قومیت، ملیت و مذهبی گرد بیرق حق طلبی حضرت سیدالشهدا(ع) جمع می شوند تا با برپایی باشکوه این مراسم، نمایش گر قدرت اتحاد و انسجام مسلمانان و معرف اسلام حقیقی در برابر تاریکی تفکر و اندیشه های تکفیری باشند و در تلاش هستند تا تصویری مخدوش از دین اسلام و مسلمانان را به جهانیان عرضه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی با بیان اینکه  نخستین فردی که سنت زیارت اربعین امام حسین(ع) را پایه گذاری کرد و روز ۲۰ صفر سال ۶۱ هجری یعنی چهل روز پس از واقعه کربلا آنان را زیارت نمود، جابر بن عبدالله انصاری است گفت: روز بیستم صفر که مصادف با اربعین شهیدان کربلاست، روز زیارت امام حسین(ع) است. در این روز، زیارتی با نام زیارت اربعین به ما رسیده است که سرشار از معارف بلند اسلامی است که بخش عظیم عرفان و عبادت، ایثار و شهادت و رضایت و تلاش و مجاهدت را باید در این زیارتنامه جست وجو کرد. در واقع زیارتنامه ها دستورالعمل هایی هستند که به املای امامان شیعه برای افرادی که می خواستند با شهیدان هم پیمان شوند، صادر شده است. ضمن اینکه آثار فردی بسیاری نیز برای خودسازی و تهذیب نفس افراد وجود دارد؛ تواضع، نوع دوستی، ایثار، گذشت و...از آثار فردی پیاده روی اربعین به شمار می رود.

این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و عزاداران به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و هفتاد و دو یار وفادارش در صحرای کربلا زیارت پرفیض عاشورا و اربعین را قرائت کردند.

همچنین در این مراسم مداحی و سینه‌زنی در عزای سرور و سالار شهیدان انجام گرفت.

در پایان این مراسم عزاداران میهمان سفره اطعام اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید