Iranian Agriculture News Agency

پورحیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری همایش کشت پاییزه و طرح جهش تولید در بخش خاروانای شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری همایش کشت پاییزه و طرح جهش تولید در بخش خاروانای شهرستان ورزقان خبر داد.

برگزاری همایش کشت پاییزه و طرح جهش تولید در بخش خاروانای شهرستان  ورزقان

 سعید پورحیدر در حاشیه برگزاری همایش کشت پاییزه در بخش خاروانای شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان اهمیت طرح جش تولید در دیمزارها و نقش آن در افزایش تولید گفت: این طرح که در دیمزارهای شهرستان ورزقان اجرا می شود نقش بسزایی در افزایش بهروری تولید در بخش کشاورزی به خصوص زراعت دیم دارد.

  وی افزود: در سالزراعی 1402 – 1401 طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح 31 هزار و 314 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورزقان اجرا خواهد شد که شامل محصولات غلات، حبوبات، نباتات علوفه ای ، دانه های روغنی و دارویی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: در این طرح هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی با افزایش تولید در واحد سطح  و آیش نگذاشتن زمین های کشاورزی با اجرای تناوب زراعی است که با اجرای روش های مناسب کاشت، داشت و برداشت حاصل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در این طرح به جای آیش گذاشتن زمین های کشاورزی اقدام به کشت محصولاتی نظیر حبوبات، نباتات علوفه ای و گیاهان دارویی می کنند که هم نقش بسزایی در اصلاح و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و هم تولید محصولات کشاورزی را افزایش می دهد.

پورحیدر گفت: جهت کشت پاییزه نهاده های کشاورزی از جمله انواع کود و بذور اصلاح شده خریداری و در انبارها موجود است و کشاورزان می توانند به موقع نسبت به کشت های پاییزه اقدام کنند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید