Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز خبر داد:

آزادسازی ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: طی انجام رزمایش سراسری صیانت از کاربری اراضی کشاورزی ؛۱۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزادسازی شد.

آزادسازی ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  ابراهیم فرقانی در حاشیه  رزمایش سراسری صیانت از کاربری اراضی کشاورزی شهرستان تبریز اظهار کرد: با دستور دادستانی طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی بخش باسمنج ۴۶ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب ، قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طی اجرای احکام موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز ۱۱۰ مورد تغییر کاربری  تخریب ؛ قلع و قمه و اعاده به وضعیت سابق صورت پذیرفته که در کل  تا به امروز طی سال جاری شاهد آزاد سازی بیش از ۳۰ هکتار  از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه تغییر بی‌ضابطه کاربری اراضی کشاورزی یکی از مشکلات مهم این بخش است که این کار سالیانه بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی را از چرخه تولید خارج می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت وسازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، ادامه داد: اراضی کشاورزی به‌عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسلهای آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف هستند از آن به ‌طور صحیح بهره‌ برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسلهای آینده تلاش کنند.

فرقانی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید