Iranian Agriculture News Agency

بررسی مسائل مربوط به بازاریابی و صادرات کشمش شهرستان ملکان

لزوم صادرات محور کردن انگور ملکان و کشمش استحصالی

جلسه تخصصی هم اندیشی در مورد بازاریابی و صادرات کشمش شهرستان ملکان به منظور حمایت از تولید، باغداران و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان ملکان در تبریز برگزار شد.

بررسی مسائل مربوط به بازاریابی و صادرات کشمش شهرستان ملکان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این جلسه با حضور موسوی، نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، فرماندار ملکان، معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر عامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان، معاون صنعت، معدن و تجارت استان، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان ملکان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان و جمعی از تجار استان تشکیل شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از نبود کارخانجات مرتبط با انگور و کشمش و صنایع تبدیلی و تکمیلی و جانبی آن و نرخ بالای بیکاری در شهرستان ملکان انتقاد کرد و دخالت دلالان در بازار کشمش را معضلی در سد راه تعیین قیمت واقعی کشمش عنوان کرد.

سید علی موسوی کشاورزان را خیران واقعی تلقی کرد که در برخی مواقع علی رغم ضرر و زیان از تولید دست بر نمی دارند و همچنان به روند تولید و تامین امنیت غذایی ادامه می دهند.

وی قول مساعد داد: تا مشکل صادر کنندگان را رفع کند و در ادامه به معافیت مالیاتی برای حمایت از صادرکنندگان در مناطق کم برخوردار و محروم اشاره کرد.

 ضرورت تشکیل نمایندگی اتاق بازرگانی در شهرستان ملکان، لزوم صادرات محور کردن محصول انگور و کشمش استحصالی، ضرورت ارتقای کیفیت در کشمش و حذف کامل باقی مانده سموم احتمالی، اهمیت موضوع تحولات ارزی در تعیین قیمت کشمش، اجرای کشاورزی قراردادی و اثر گذاری آن بر کیفیت کشمش، اهمیت ضرورت حذف دلالان در بازار محصول کشمش، طرح مشکل تعهد ارزی از سوی صادر کنندگان و تجار دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه مقرر شد از معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به استان دعوت شود و موضوع صادرات کشمش و خشکبار با وی در میان گذاشته شود.

حمایت های جدی از تولید کنندگان خرد و تشکیل جلسه اختصاصی با صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در خصوص صادرات کشمش و حمایت از صادر کنندگان در طی هفته جاری از  دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید